Basından Haberler

Son yıllarda uluslararası arenada epey güç kazanan Türk taahhüt şirketleri, bugünlerde kendileri için iş yapmanın daha da güçleştiğini dile getiriyor. Nurol Holding CEO’su Uğur Doğan da bu isimlerden… Bu yıl kendileri için en büyük meydan okumanın artan rekabet olduğunu belirten Doğan, “Son bir yıllık süreçte, ana faaliyet sahamızı oluşturan taahhüt sektöründe beklenenden fazla sayıda rakiple
Türkiye’nin son dönemde başladığı önemli projelerden olan yaklaşık 7.4 milyar dolarlık Gebze-İzmir otoyolu için 5 milyar dolarlık refinansman paketi oluşturuldu. İnşaatın bitme aşamasında olması ve Hazine garantisinin gelmesiyle mevcut kredinin hem vadesi uzadı hem de faiz oranı düştü. Refinansman kredisine projenin ilk aşamasında yer alan sekiz Türk bankasına ek olarak Deutsche Bank da katıldı. İmzayla
Ordu’da yapımına 2012 yılında başlanan 21.4 kilometre uzunluğundaki çevre yolu, yaklaşık 600 milyon liraya mal olacak. 2 saatlik yolu 15 dakikaya indirmesi beklenen projeyle yılda 26 milyon lira yakıt tasarrufu sağlanacak. Projenin gelecek yıl bitirilmesi planlanıyor. Dört ayrı ulaşım projesi için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nca yaklaşık 1 milyar 400 milyon liralık yatırımın yapıldığı Ordu’da
İstanbul ve İzmir arasında ulaşımın süresini 3.5 saate düşürecek “İstanbul-Bursa-İzmir Otoyol Projesi” kapsamında inşa edilen İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün ayakları 188 metreye kadar yükseldi. Proje kapsamında 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğundaki projenin yapımı hızla ilerliyor. İzmit Asma Köprüsü, 252 metre kule yüksekliği, bin 550 metre orta
GAP’ın en önemli yatırımları arasında yer alan ve enerji bakımından ülkeye büyük bir katkı sağlaması beklenen Ilısu Baraj ı ve HES’in yüzde 80’i tamamlandı. Dicle Nehri üzerinde 8 yıl önce yapımına başlanan ve Türkiye’nin hidroelektrik üretiminin yüzde 10’unu sağlayacak Ilısu Barajı ve HES’in yapımında sona yaklaşıldı. DSİ 16. Bölge Müdürü Mahmut Dündar, barajın 2015 yılı
Dünyanın 4’üncü büyüğü olacak İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nün 252 metrelik kulelerinin yüksekliği 131 metreye ulaştı. Bin 200 işçinin gece gündüz çalıştığı köprü, 1.5 saatlik körfez seyahatini 3 dakikaya indirecek. Dev köprüye nazar değmesin diye ayaklarına nazar boncuğu konuldu.
Ordu Çevre Yolu inşaatı hızla devam ediyor. Çevre Yolu’nun Orsan mevkiinden geçen bölümünde daha önce kurulan köprü ayaklarının üzerine bu kez beton bloklar yerleştirildi. Birkaç gündür devam eden çalışma sırasında zaman zaman trafik durduruluyor. Ordu Çevre yolu bittiğinde motorlu araçlar daha az yakıt tüketecekler. Yılda 26 milyon TL geri kazanılmış olacak.
Yaptıkları uluslararası iş büyüklükleri dikkate alınarak hazırlanan Engineering News Recording (ENR) listesine göre inşaatın zirvesinde 42 Türk Şirketi yer aldı. İlk 250’de 62 Çinli, 42 Türk, 31 ABD’li firma yer alıyor. 2013’te 208.sırada yer alan Nurol İnşaat, 2014 yılında 179. sıraya yükseldi.
İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün ayakları Türk bilim adamlarının bulduğu sistem sayesinde sekiz ay yerine iki ayda tamamlandı. Nurol İnşaat’ın konsorsiyum lideri olduğu projede derin deniz tabanına taş dökümü yapan sistem geliştirildi. Bu sistem TÜBİTAK TEYDEB deteğiyle Türkiye’de ilk kez gerçekleştirildi.
Dicle Nehri üzerinde 8 yıl önce yapımına başlanan ve Türkiye’nin hidroelektrik üretiminin %10’unu sağlayacak olan Ilısu Barajı ve HES’in fiziki gerçekleşmesi %72’ye ulaştı. Dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından temelleri atılan ve Nurol İnşaat’ın yapımını üstlendiği Ilısu, başta Diyarbakır olmak üzere Batman, Mardin, Siirt ve Şırnak illeri olmak üzere Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin tamamının kalkınmasına katkıda
ÜST