NUROL Rekor Kırdı | Hürriyet / 06.07.2015

TÜRKİYE’nin en önemli altyapı projelerinden Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi’nde dün önemli bir aşama daha kat edildi. İstanbul-İzmir yolculuğunu 3.5 saate indirecek en önemli geçiş noktası konumundaki İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nde projenin en ağır parçası olan 2 bin 600 tonluk tabliye dün törenle yerine yerleştirildi. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün güney ayağını otoyola bağlayan Hersek Burnu’ndaki Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün en büyük tabliyesi 57 metre yükseğe kaldırılıp yerine yerleştirildi. Nurol İnşaat tarafından tamamen Türk işçiliğiyle gerçekleştirilen 2 bin 600 tonluk tabliyenin yerleştirilmesi nedeniyle bir tören düzenlendi. Boyu 124 metre ve genişliği 36 metre olan tabliye, bir futbol sahasından daha büyük. Birkaç gün süren operasyonunun ardından 57 metreye kadar kaldırılan tahliyenin dün başlayan yerine yerleştirilmesi operasyonun bu sabaha kadar sürmesi bekleniyor. İşlem aynı zamanda Türkiye’nin en büyük ağır kaldırma operasyonu olması özelliği ile de dikkat çekiyor. Güney Yaklaşım viyadüğünü kullanarak köprüden geçen araçlar, 60 metre yükseklikten 13 metreye inerek otoyola girecek. Aynı viyadükte kullanılan 2 bin 350 ton ağırlığında bir başka tabliye de geçen mayıs ayında yerleştirilmişti. Tamamıyla Türk işçiliğinin eseri olan Güney Yaklaşım Viyadüğü, boyutu ve yapım tekniği gibi özellikleriyle dünya yapı teknolojileri literatüründe Türkiye’nin gurur duyduğu projeler arasında yer alıyor.

OTOYOL A.Ş CEO’su Yavuz Batum da köprünün temelerinin çok özel tasarlandığını belirterek şöyle konuştu: “Bugün yerleştirilen Güney Yaklaşım Viyadüğü’nün son tabliyesinde 32 bin ton çelik kullanıldı. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü tamamlandığı zaman köprüden geçen trafiğin otoyola inişini bu viyadük ile sağlayacağız. Bu köprünün çok önemli bir özelliği de bu bölgeden Kuzey Anadolu Fay Hattı’nın geçmiş olmasıdır. Deprem riski yüksek olan bir bölgede inşa edilmiştir. Bu nedenle çok özel inşaat yöntemleri kullanılmıştır.”