Page 21 - NUROL YES Sürdürülebilirlik Raporu
P. 21
DEVAM EDEN VE
RAPOR KAPSAMINDAKİ PROJELERİMİZ
2019 yılı raporlamamızda Nurol İnşaat’ın devam eden projelerinin arasında yer alan; Gebze-İzmir Otoyolu Balıkesir Kırkağaç Akhisar Kesimi Projesi,
Konya Eyiste Viyadüğü Projesi, Cezayir Souk Tleta Barajı Projesi ve Cezayir Boukhroufa Barajı Projesi ve Genel Merkezi’miz yer almaktadır. CEZAYİR CEZAYİR
Raporlama için proje seçimleri yapılırken öncelikli olarak yönetim kabiliyetlerimizi etkin biçimde gösterdiğimiz ortaklık yapısında olmayan BOUKHROUFA BARAJI PROJESİ SOUK TLETA BARAJI PROJESİ
projelerimiz tercih edilmiştir. Bu projelerimize ait çevresel, sosyal ve ekonomi alanlarındaki performanslar Nurol İnşaat’ın sürdürülebilirlik
konularına yaklaşımını net biçimde yansıtmaktadır. Ortaklı projelerimize de bu alanlardaki bakış açımızı ve Nurol İnşaat’ın kültürünü her geçen gün Souk Tleta Barajı Cezayir’in Tizi Ouzou vilayetindeki Draa Ben
daha fazla yansıtmaya çalışmaktayız. 2020 yılı raporlaması için planlamalarımızı yaparken ortaklıklarla yönetilen projelerimizi de raporlamamız Boukhroufa Barajı; Cezayir’in El Tarf vilayetinde Bouteldja Khedda şehrinin 8 km güneyinden geçen Bougdoura Deresi
kapsamına almayı hedeflemekteyiz. 2018 ve 2019 yılları raporlamalarında önemli yer tutan Gebze -İzmir Otoyolu Balıkesir Kırkağaç Akhisar Kesimi şehrinin 9 km güneyinden geçen Boukhroufa Deresi üzerinde, üzerinde, Tizi Ouzou ve Boumerdes bölgelerine 90 hm³ sulama ve
Projemiz de 2019 yılında tamamlandığından 2020 yılı raporlamasında yer almayacaktır. bölgedeki tarım arazilerine 125 hm³ sulama suyu temin etmek
amacı ile Nurol İnşaat tarafından inşa edilmektedir. Baraj içme suyu temin etmek amacı ile Nurol İnşaat tarafından inşa
temelden 87 m yüksekliğinde kil çekirdekli toprak dolgu tipinde edilmektedir. Baraj temelden 95 m yüksekliğinde kil çekirdekli
GEBZE- ORHANGAZİ-İZMİR OTOYOLU olup, tamamlandığında rezervuarında 86.000.000 m³ depolama toprak dolgu tipinde olup, tamamlandığında rezervuarında
BALIKESİR-KIRKAĞAÇ-AKHİSAR KESİMİ PROJESİ hacmine sahip olacaktır. 90.000.000 m³ depolama hacmine sahip olacaktır.
(BALIKESİR OTOYOL PROJESİ)
Karayolları Genel Müdürlüğü ile Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş. arasında
Eylül 2010 tarihinde imzalanan ve Mart 2013 tarihinde yürürlüğe giren
Uygulama Sözleşmesi uyarınca Gebze - İzmir arasında inşa edilmekte olan
otoyol projesinin ikinci fazı kapsamında yer alan Balıkesir - Kırkağaç -
Akhisar Kesimi Nurol İnşaat yükleniminde yapımı tamamlanmıştır. Proje
kapsamında 93 km otoyol ile toplam 6 adet viyadük, 61 adet köprü, 58 adet
alt geçit, 202 adet menfez mevcuttur.
Otoyol kesiminde 1 bakım işletim merkezi, 5 gişe sahası, 5 kavşak ve
3 otoyol hizmet tesisi imalatları yapılmıştır.
Projede 2019 yılında: Projede 2019 yıl sonu itibariyla toplam:
• 1.065.253 m³ kazı imalatı • 35.586.239 m³ kazı imalatı
• 678.789 m³ dolgu imalatı • 27.530.657 m³ dolgu imalatı
• 9.154 m reglaj imalatı • 87.902 m reglaj imalatı
• 28.650 m³ demirli beton imalatı • 657.911 m³ demirli beton imalatı
• 829.584 ton üstyapı soğuk karışım imalatı • 4.347.945 ton üstyapı soğuk karışım imalatı
• 779.919 ton üstyapı sıcak karışım imalatı tamamlanmıştır. • 2.251.956 ton üstyapı sıcak karışım imalatı tamamlanmıştır.
Proje Ağustos 2019’da trafiğe açılmıştır.
Projede 2019 yılında: Projede 2019 yılında:
KONYA EYİSTE VİYADÜĞÜ PROJESİ • 55.589 m³ kazı imalatı • 183.940 m³ kazı imalatı
• 939.218 m³ dolgu imalatı • 14.200 m³ dolgu imalatı
Konya Karaman Ayrımı Belören Hadim Devlet Yolu Eyiste Viyadüğü • 1.820 m³ demirli beton imalatı yapılmıştır. • 8.381 m³ enjeksiyon işi
Yapım İşi Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılan ihale • 25.362 m³ demirli beton imalatı yapılmıştır.
sonucunda 2016 yılı sonunda tarafımıza yer teslimi yapılması ile Projede 2019 yıl sonu itibariyla toplam: Projede 2019 yıl sonu itibariyla toplam:
başlamıştır. Proje kapsamında uzunluğu 1.372 m toplam genişliği ise • 1.937.029 m³ kazı imalatı • 1.520.396 m³ kazı imalatı
25 m olan dünyanın en büyük dengeli konsol viyadük inşaatlarından • 2.781.042 m³ dolgu imalatı • 297.450 m³ dolgu imalatı
biri yapılacaktır. Viyadükte 2 adet kenar ayak, yükseklikleri 31 m ile 155 • 37.442 m³ demirli beton imalatı yapılmıştır. • 8.381 m³ enjeksiyon işi
m arasında değişen 8 adet orta ayak bulunmaktadır. • 103.083 m³ demirli beton imalatı yapılmıştır.
Projenin Ağustos 2021’de tamamlanması planlanmaktadır.
Projenin Mart 2022’de tamamlanması planlanmaktadır.
Projede 2019 yılında: Projede 2019 yıl sonu itibariyla toplam:
• 2.214 m fore kazık imalatı • 129.391 m³ temel kazısı imalatı
• 13.620 m³ demirli beton imalatı • 6.034 m fore kazık imalatı
• 3.737 ton demir işçiliği tamamlanmıştır. • 83.693 m³ demirli beton imalatı
• 17.950 ton demir işçiliği tamamlanmıştır.
Projenin Aralık 2022’de tamamlanması planlanmaktadır.
20 NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2019 KURUMSAL PROFİLİMİZ 21