Page 19 - NUROL YES! Sürdürülebilirlik Raporu
P. 19
DEVAM EDEN VE RAPOR
KAPSAMINDAKİ PROJELERİMİZ
Nurol İnşaat’ın devam eden projelerinin arasında yer alan; Gebze İzmir Otoyolu Balıkesir
Kırkağaç Akhisar Kesimi Projesi, Konya Eyiste Viyadüğü Projesi, Cezayir Souk Tleta Barajı
Projesi ve Cezayir Boukhroufa Barajı Projesi isimli aktif durumdaki dört projesi ve Genel Merkezi
sürdürülebilirlik raporumuzun kapsamına dahil edilmiştir. Bunun temel nedeni, söz konusu
projelerin yönetimlerinin tamamen Nurol İnşaat’da olmasıdır. Bir başka deyişle; bu projelerde
başka firmalar ile ortaklık olmamasıdır. Dolayısıyla; Nurol İnşaat proje yönetiminde tek söz
sahibidir ve gerçekleşen faaliyetler, performanstan tamamen sorumludur. Nurol İnşaat
bünyesinde bulunan iştirak ve bağlı ortaklıklar raporlamaya dahil edilmemiştir.
GEBZE-ORHANGAZI-IZMIR OTOYOLU BALIKESIR-KIRKAGAÇ-AKHISAR
KESIMI PROJESI (BALIKESİR OTOYOL PROJESİ)
Karayolları Genel Müdürlüğü ile Kesim genelinde toplam 25,1
Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ milyon m³ yarma kazısı, 7,6
arasında Eylül 2010 tarihinde milyon m³ ariyet kazısı, 25,8
imzalanan ve Mart 2013 milyon m³ dolgu, 900.000 m³
tarihinde yürürlüğe giren beton imalatı, 3.319 adet kiriş CEZAYİR BOUKHROUFA BARAJI PROJESİ CEZAYİR SOUK TLETA BARAJI PROJESİ
Uygulama Sözleşmesi uyarınca ve 19.642 m kazık, 4,4 milyon
Gebze - İzmir arasında inşa ton soğuk karışım ve 2,2 milyon Boukhroufa Barajı; Cezayir’in El Tarf vilayetinde Bouteldja Souk Tleta Barajı Cezayir’in Tizi Ouzou vilayetindeki Draa Ben
edilmekte olan otoyol projesinin ton sıcak karışım olmak üzere şehrinin 9 km güneyinden geçen Boukhroufa Deresi üzerinde, Khedda şehrinin 8 km güneyinden geçen Bougdoura Deresi
ikinci fazı kapsamında yer alan 6,6 milyon ton üstyapı imalatı bölgedeki tarım arazilerine 125 hm³ sulama suyu temin etmek üzerinde, Tizi Ouzou ve Boumerdes bölgelerine 90 hm³ sulama
Balıkesir - Kırkağaç - Akhisar mevcuttur. Bu kesimde hem amacı ile NUROL İnşaat tarafından inşa edilmektedir. Baraj ve içme suyu temin etmek amacı ile NUROL İnşaat tarafından
kesimi Nurol İnşaat gidiş hem geliş yönlerinde temelden 87 m yüksekliğinde kil çekirdekli toprak dolgu tipinde inşa edilmektedir. Baraj temelden 95 m yüksekliğinde kil
yükleniminde olup yapımına oluşturulacak 5 adet otoyol olup, tamamlandığında rezervuarında 125.000.000 m³ çekirdekli toprak dolgu tipinde olup, tamamlandığında
devam edilmektedir. Proje hizmet tesisine ek olarak, depolama hacmine sahip olacaktır. Proje kapsamında şimdiye rezervuarında 90.000.000 m³ depolama hacmine sahip
kapsamında 93 km otoyol ile Balıkesir, Savaştepe, Soma, kadar 2.200.000 m³ kazı yapılmış, 4.800.000 m³ dolgu, 82.000 olacaktır. Proje kapsamında toplam 1.600.000 m³ kazı,
toplam 6 adet viyadük, 37 adet Kırkağaç, Akhisar yerleşkelerine m3 beton kullanılmış ve 2.800 ton demir imalatı yapılmıştır. 1.800.000 m³ dolgu, 116.000 m³ beton ve 3.600 ton demir
kirişli köprü, 75 adet alt geçit, bağlanmasını sağlayan 5 adet Projede 2018 yılında: imalatı bulunmaktadır.
224 adet kutu menfez, 6 adet kavşak ve gişe alanı mevcuttur. Projede 2018 yılında:
istinat duvarı ve 10 adet Projede 2018 yılında:
3
derivasyon kanalı mevcuttur. 185.000 m kazı imalatı
3
1.100.000 m dolgu imalatı 1.360.000 m kazı imalatı
3
3
4.600 m demirli beton imalatı yapılmıştır. 273.850 m dolgu imalatı
3
3
4.770.000 m kazı imalatı 40.150 m reglaj imalatı 1.960.000 ton üstyapı soğuk karışım imalatı 70.250 m demirli beton imalatı yapılmıştır.
3
3
3
4.839.000 m dolgu imalatı 76.217 m demirli beton imalatı 852.000 ton üstyapı sıcak karışım imalatı tamamlanmıştır.
Projenin Mart 2021’de tamamlanması planlanmaktadır.
Projenin Ağustos 2019’da tamamlanması planlanmaktadır. Projenin Nisan 2021’de tamamlanması planlanmaktadır.
KONYA EYİSTE VİYADÜĞÜ PROJESİ
Konya Karaman Ayrımı Belören 1.372 m, toplam genişliği ise 25
Hadim Devlet Yolu Eyiste m olan dünyanın en büyük
Viyadüğü Yapım İşi Karayolları dengeli konsol viyadüklerinden
Genel Müdürlüğü tarafından biri yapılacaktır. Viyadükte 2
yapılan ihale sonucunda 2016 adet kenar ayak, yükseklikleri 31
yılı sonunda tarafımıza yer m ile 155 m arasında değişen 8
teslimi yapılması ile başlamıştır. adet orta ayak bulunmaktadır.
Proje kapsamında uzunluğu Projede 2018 yılında:
3
22.150 m temel kazısı imalatı
560 m fore kazık imalatı
3
45.810 m demirli beton imalatı
9.461 ton demir işçiliği tamamlanmıştır.
Projenin Aralık 2022’de tamamlanması planlanmaktadır.
18 NUROL İNŞAAT YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2018 DEVAM EDEN PROJELER 19