Page 50 - NUROL YES! Sürdürülebilirlik Raporu
P. 50

ENERJİ TÜKETİMİMİZ                                                                                                     Şantiyemizin bulunduğu bölge su havza alanlarının koruma   etkilerinin farkındayız ve bunların yok edilmesi, yok edilemiyorsa en
                                                                                                                                 mesafeleri içerisinde yer almamaktadır. Bununla birlikte, inşaat   aza indirilmesi için çaba sarf etmekteyiz. Olası etkilerin aşağıdaki
                                       Balıkesir Otoyol  Konya Eyiste  Boukhroufa      Souk Tleta
          Kurum İçi Enerji Tüketimi (GJ)   Projesi    Viyadüğü Projesi  Barajı Projesi  Barajı Projesi  TOPLAM                   faaliyetlerinin yüzey ve yeraltı sularını olumsuz şekilde etkilemesi   şekilde özetlenmesi mümkündür:
                                                                                                                                 olasılığı bulunmaktadır. Dolayısıyla çalışmalarımızın olası olumsuz
          Yakıt

            Dizel (yakıt/Isınma)         56.153,02       1.184,55       3.708,27        7.375,98       68.421,81
                                                                                                                                                            OTOYOLA YÖNELİK YARMA VE DOLGU ÇALIŞMALARI, TAŞ OCAKLARININ İŞLETİLMESİ,
            LNG*                         3.743,87                                                      3.743,87
                                                                                                                                                            PEYZAJ ÇALIŞMALARI, ALANIN TEMİZLENMESİ VE TOPRAK DEPO SAHALARINDA
            CNG**                                        2.321,22                                      2.321,22                                             OLUŞABİLECEK YÜZEY AKIŞLARI,
          Elektrik                                                                                                                                          İNŞAAT SIRASINDA BETON YÜZEYİN SU GEÇİRMEZLİĞİNİ SAĞLAMAK İÇİN GEREKLİ
                                                                                                                                                            OLAN BİTÜMLÜ YALITIM MALZEMELERİN KULLANILMASI,
            Şebekeden Alınan Elektrik    5.607,24       2.086,38       14.302,82        1.685,71       21.998,13
                                                                                                                                                            KAMP SAHA İÇERİSİNDEKİ YAKIT TANKLARINDAN KAYNAKLANAN
          Toplam Enerji Tüketimi (GJ)    65.504,13       5.592,15       18.011,08       9.061,69       96.485,03                                            SIZINTILAR-DÖKÜLMELER,
                                                                                                                                                            KAMP ALANINDA OLUŞAN ATIK SULAR,
          Not 1: Tablo verileri, sera gazı emisyonları hesaplama metodolojisinde Kapsam 1 ve Kapsam 2 içeriğinde alınan enerji tüketimleri, bir başka ifadeyle  Nurol İnşaat’a ait olan makine ve
          araçlardan kaynaklanan tüketimlerden oluşmaktadır.                                                                                                İMALAT SIRASINDA VE DEPO SAHALARI OLUŞTURULURKEN AKARSU YATAKLARININ
          Not 2: Boukhroufa Barajı Projesi kapsamında ısınma elektrik enerjisi ile yapıldığı için ısınma amaçlı yakıt tüketimi bulunmamaktadır. Souk Tleta Barajı Projemizde de ısı merkezi   BOZULMASI,
          bulunmamaktadır, bu nedenle ısınma amaçlı yakıt tüketimi yoktur.
                                                                                                                                                            KAZI ÇALIŞMALARI AKABİNDE DOĞAL DERİN YARMA İŞLEMLERİNİN YAPILMASI,
          *Liqufied Natural Gas - LNG: Sıvılaştırılmış Doğal Gaz         ** Compressed Natural Gas - CNG: Sıkıştırılmış Doğal Gaz
                                                                                                                                                            YERALTI SU SEVİYESİNİN YÜKSEK OLDUĞU NOKTALARDA SANAT YAPILARI İMALATLARI
                                                                                                                                                            YAPILMASI.
          ENERJİ TÜKETİMİ KAYNAKLI SERA GAZI EMİSYONLARIMIZ (tCO e)
                                                                   2
          Kapsam     Emisyon Kaynağı            Balıkesir Otoyol  Konya Eyiste  Boukhroufa  Souk Tleta   TOPLAM
                                                   Projesi    Viyadüğü Projesi  Barajı Projesi  Barajı Projesi
                                                                                                                                 Belirtilmiş olan etkileri azaltmak adına yapım faaliyetlerimiz   paylaşılmış olan yapılar planlanmıştır. Köprü, menfez ve yön
                     Doğrudan Emisyonlar                                                                                         sırasında yüzey suyu ve yeraltı su kaynakları etrafında nasıl çalışma   değiştirme kanalları gibi hidrolik yapılar da taşkın dönemlerinde su
                                                                                                                                 yapılması gerektiği hakkında karasal çevre yönetim planı içerisinde su   akışını engelleyebilme etkisi göz önüne alınarak, yapı boyutlarında
                     Dizel Yakıt Yanması Kaynaklı Emisyon  3.919,182  82,675  258,817      514,804      4.775,478                yönetim prosedürü oluşturulmuştur. Mevcut güzergâh içerisinde tüm   revizyona gidilmiştir. Bu bağlamda, dere geçişleri için 22 kutu
          Kapsam 1
                     LNG Yanması Kaynaklı Emisyon  189,213                                               189,213                 kuru ve taşkın dere yatakları göze alınarak aşağıda isim ve adetleri   menfez, 4 köprü, 3 viyadük kullanılacaktır.
                     CNG Yanması Kaynaklı Emisyon              117.312,693                             117.312,693
                                                                                                                                 Su Çekimi
                     Dolaylı Elektrik Emisyonları
          Kapsam 2                                                                                                               Su ayak izimizi ölçümlemeye başlamak ve faaliyetlerimizi daha etkin bir şekilde yönetebilmek adına da su çekim ve deşarj bilgilerimizi takip
                     Elektrik Tüketimi Kaynaklı Emisyon  724,27  269,49      2.026,23       0,24        3.020,23                 ediyoruz.
          Toplam Emisyon                          4.832,66     117.664,86    2.285,05       515,04      125.297,62               Projelerimizde kaynaklarına göre su çekim miktarları aşağıda sunulmuştur:

                                                                                                                                                                  3
          Not 1: Tablo verileri, sera gazı emisyonları hesaplama metodolojisinde Kapsam 1 ve Kapsam 2 içeriğinde alınan enerji tüketimlerden, bir başka ifadeyle Nurol İnşaat’a ait olan makine ve   KAYNAKLARINA GÖRE SU ÇEKİMİ (M )
          araçlardan kaynaklanan sera gazı emisyonlarından oluşmaktadır.
                                                                                                                                 Proje                            Şebeke Suyu          Yüzey Suları (Nehir, göl vb.)    Yeraltı Suyu
          İnşaat sektöründe faaliyet göstermekte olan Şirketimiz projelerinde; üretim süreçlerinin aşamalı olması (toprak işleri, betonarme işleri, vb.),   Balıkesir Otoyol Projesi  5.204,4    -                       7.986,6
          farklı türde imalatlar yapılması (otoyol, baraj, vb.), her projenin ve proje konumunun kendine has özellikleri olması gibi nedenlerle sera gazı
          emisyon yoğunluğuna ilişkin değerler oluşturamıyoruz.                                                                  Konya Eyiste Viyadüğü                -                      144.560,0                      -
                                                                                                                                 Projesi

          SU YÖNETİMİ                                                                                                            Boukhroufa Barajı Projesi           0,0                     232.000,0                   15.945,0
                                                                                                                                 Souk Tleta Barajı Projesi            -                       7.500,0                   14.400,0
          Hayatın başlangıcı ve devamı için önemli bir değer olan suyun bilinçli   Kuyularımızın derinliği 10 metreden azdır, bu nedenle yeraltı suları
          tüketilmesi ve etkin kullanılması için efor sarf ediyor ve tedbirler   tüzüğü gereği, izne tabi değildir. Kuyuda yapılan seviye ölçümlerinde
          alıyoruz.                                             su seviyesinin sabit olduğu gözlemlenmektedir. Dolayısıyla, su   Proje bölgelerimizde yukarıdaki tabloda belirttiğimiz miktarlarda gerçekleşen su çekimlerimizden ötürü önemli ölçüde etkilenen su kaynağı
          Balıkesir Otoyol Projemiz kapsamında yer alan Ertuğrul şantiyemize   kütlesini etkileyen bir çekim oluşmadığı sonucuna varılmıştır.  bulunmamaktadır. Sahalarımız ya da genel merkezimizde su geri dönüşümü yapılmamaktadır.
          ilişkin su yönetimine dair bilgi vermek gerekirse; şantiye konumunda
          yeraltı su seviyesi yüksek olması nedeniyle keson kuyu yapılmıştır.











           50   NUROL İNŞAAT YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2018  ÇEVRE DUYARLILIĞIMIZ                                                                                                                                                   51
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55