Page 50 - NUROL YES! Sürdürülebilirlik Raporu
P. 50
ENERJİ TÜKETİMİMİZ Şantiyemizin bulunduğu bölge su havza alanlarının koruma etkilerinin farkındayız ve bunların yok edilmesi, yok edilemiyorsa en
mesafeleri içerisinde yer almamaktadır. Bununla birlikte, inşaat aza indirilmesi için çaba sarf etmekteyiz. Olası etkilerin aşağıdaki
Balıkesir Otoyol Konya Eyiste Boukhroufa Souk Tleta
Kurum İçi Enerji Tüketimi (GJ) Projesi Viyadüğü Projesi Barajı Projesi Barajı Projesi TOPLAM faaliyetlerinin yüzey ve yeraltı sularını olumsuz şekilde etkilemesi şekilde özetlenmesi mümkündür:
olasılığı bulunmaktadır. Dolayısıyla çalışmalarımızın olası olumsuz
Yakıt
Dizel (yakıt/Isınma) 56.153,02 1.184,55 3.708,27 7.375,98 68.421,81
OTOYOLA YÖNELİK YARMA VE DOLGU ÇALIŞMALARI, TAŞ OCAKLARININ İŞLETİLMESİ,
LNG* 3.743,87 3.743,87
PEYZAJ ÇALIŞMALARI, ALANIN TEMİZLENMESİ VE TOPRAK DEPO SAHALARINDA
CNG** 2.321,22 2.321,22 OLUŞABİLECEK YÜZEY AKIŞLARI,
Elektrik İNŞAAT SIRASINDA BETON YÜZEYİN SU GEÇİRMEZLİĞİNİ SAĞLAMAK İÇİN GEREKLİ
OLAN BİTÜMLÜ YALITIM MALZEMELERİN KULLANILMASI,
Şebekeden Alınan Elektrik 5.607,24 2.086,38 14.302,82 1.685,71 21.998,13
KAMP SAHA İÇERİSİNDEKİ YAKIT TANKLARINDAN KAYNAKLANAN
Toplam Enerji Tüketimi (GJ) 65.504,13 5.592,15 18.011,08 9.061,69 96.485,03 SIZINTILAR-DÖKÜLMELER,
KAMP ALANINDA OLUŞAN ATIK SULAR,
Not 1: Tablo verileri, sera gazı emisyonları hesaplama metodolojisinde Kapsam 1 ve Kapsam 2 içeriğinde alınan enerji tüketimleri, bir başka ifadeyle Nurol İnşaat’a ait olan makine ve
araçlardan kaynaklanan tüketimlerden oluşmaktadır. İMALAT SIRASINDA VE DEPO SAHALARI OLUŞTURULURKEN AKARSU YATAKLARININ
Not 2: Boukhroufa Barajı Projesi kapsamında ısınma elektrik enerjisi ile yapıldığı için ısınma amaçlı yakıt tüketimi bulunmamaktadır. Souk Tleta Barajı Projemizde de ısı merkezi BOZULMASI,
bulunmamaktadır, bu nedenle ısınma amaçlı yakıt tüketimi yoktur.
KAZI ÇALIŞMALARI AKABİNDE DOĞAL DERİN YARMA İŞLEMLERİNİN YAPILMASI,
*Liqufied Natural Gas - LNG: Sıvılaştırılmış Doğal Gaz ** Compressed Natural Gas - CNG: Sıkıştırılmış Doğal Gaz
YERALTI SU SEVİYESİNİN YÜKSEK OLDUĞU NOKTALARDA SANAT YAPILARI İMALATLARI
YAPILMASI.
ENERJİ TÜKETİMİ KAYNAKLI SERA GAZI EMİSYONLARIMIZ (tCO e)
2
Kapsam Emisyon Kaynağı Balıkesir Otoyol Konya Eyiste Boukhroufa Souk Tleta TOPLAM
Projesi Viyadüğü Projesi Barajı Projesi Barajı Projesi
Belirtilmiş olan etkileri azaltmak adına yapım faaliyetlerimiz paylaşılmış olan yapılar planlanmıştır. Köprü, menfez ve yön
Doğrudan Emisyonlar sırasında yüzey suyu ve yeraltı su kaynakları etrafında nasıl çalışma değiştirme kanalları gibi hidrolik yapılar da taşkın dönemlerinde su
yapılması gerektiği hakkında karasal çevre yönetim planı içerisinde su akışını engelleyebilme etkisi göz önüne alınarak, yapı boyutlarında
Dizel Yakıt Yanması Kaynaklı Emisyon 3.919,182 82,675 258,817 514,804 4.775,478 yönetim prosedürü oluşturulmuştur. Mevcut güzergâh içerisinde tüm revizyona gidilmiştir. Bu bağlamda, dere geçişleri için 22 kutu
Kapsam 1
LNG Yanması Kaynaklı Emisyon 189,213 189,213 kuru ve taşkın dere yatakları göze alınarak aşağıda isim ve adetleri menfez, 4 köprü, 3 viyadük kullanılacaktır.
CNG Yanması Kaynaklı Emisyon 117.312,693 117.312,693
Su Çekimi
Dolaylı Elektrik Emisyonları
Kapsam 2 Su ayak izimizi ölçümlemeye başlamak ve faaliyetlerimizi daha etkin bir şekilde yönetebilmek adına da su çekim ve deşarj bilgilerimizi takip
Elektrik Tüketimi Kaynaklı Emisyon 724,27 269,49 2.026,23 0,24 3.020,23 ediyoruz.
Toplam Emisyon 4.832,66 117.664,86 2.285,05 515,04 125.297,62 Projelerimizde kaynaklarına göre su çekim miktarları aşağıda sunulmuştur:
3
Not 1: Tablo verileri, sera gazı emisyonları hesaplama metodolojisinde Kapsam 1 ve Kapsam 2 içeriğinde alınan enerji tüketimlerden, bir başka ifadeyle Nurol İnşaat’a ait olan makine ve KAYNAKLARINA GÖRE SU ÇEKİMİ (M )
araçlardan kaynaklanan sera gazı emisyonlarından oluşmaktadır.
Proje Şebeke Suyu Yüzey Suları (Nehir, göl vb.) Yeraltı Suyu
İnşaat sektöründe faaliyet göstermekte olan Şirketimiz projelerinde; üretim süreçlerinin aşamalı olması (toprak işleri, betonarme işleri, vb.), Balıkesir Otoyol Projesi 5.204,4 - 7.986,6
farklı türde imalatlar yapılması (otoyol, baraj, vb.), her projenin ve proje konumunun kendine has özellikleri olması gibi nedenlerle sera gazı
emisyon yoğunluğuna ilişkin değerler oluşturamıyoruz. Konya Eyiste Viyadüğü - 144.560,0 -
Projesi
SU YÖNETİMİ Boukhroufa Barajı Projesi 0,0 232.000,0 15.945,0
Souk Tleta Barajı Projesi - 7.500,0 14.400,0
Hayatın başlangıcı ve devamı için önemli bir değer olan suyun bilinçli Kuyularımızın derinliği 10 metreden azdır, bu nedenle yeraltı suları
tüketilmesi ve etkin kullanılması için efor sarf ediyor ve tedbirler tüzüğü gereği, izne tabi değildir. Kuyuda yapılan seviye ölçümlerinde
alıyoruz. su seviyesinin sabit olduğu gözlemlenmektedir. Dolayısıyla, su Proje bölgelerimizde yukarıdaki tabloda belirttiğimiz miktarlarda gerçekleşen su çekimlerimizden ötürü önemli ölçüde etkilenen su kaynağı
Balıkesir Otoyol Projemiz kapsamında yer alan Ertuğrul şantiyemize kütlesini etkileyen bir çekim oluşmadığı sonucuna varılmıştır. bulunmamaktadır. Sahalarımız ya da genel merkezimizde su geri dönüşümü yapılmamaktadır.
ilişkin su yönetimine dair bilgi vermek gerekirse; şantiye konumunda
yeraltı su seviyesi yüksek olması nedeniyle keson kuyu yapılmıştır.
50 NUROL İNŞAAT YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2018 ÇEVRE DUYARLILIĞIMIZ 51