Page 7 - 2022 NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU
P. 7
KURUMSAL EKONOMİK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇEVRE İŞ SAĞLIĞI VE DEĞER ZİNCİRİ NUROL İNŞAAT TOPLUMA PERFORMANS BMKİS İÇERİK GRİ İÇERİK
PROFİLİMİZ GÖRÜNÜM YÖNETİŞİM YAKLAŞIMI DUYARLILIĞIMIZ GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ ÇALIŞMA HAYATI KATKIMIZ DEĞERLEMEMİZ İNDEKSİ İNDEKSİ
KURUMSAL PROFİLİMİZ
HER GEÇEN YIL BİR ÖNCEKİNE GÖRE KURUMSAL YAPIMIZI GELİŞTİRMEK, CİRO VE KARLILIĞIMIZI Nurol İnşaat Hakkında
HER YIL ARTTIRIRKEN EVRENSEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK PRENSİPLERİNE VE ETİK DEĞERLERE Şirket, Nurol Holding Şirketler Grubu’nun bir üyesidir. Şirket’in ana hissedarı
DAHA FAZLA SAHİP ÇIKMAK VE BUNU TÜM ÇALIŞANLARIMIZLA İÇSELLEŞTİRMEK REEL “Nurol Holding A.Ş.” olup, nihai olarak “Çarmıklı” ailesi üyeleri tarafından kontrol
HEDEFLERİMİZ ARASINDADIR. edilmektedir. 1966 yılında Ankara'da kurulmuş olup, 2015 yılında Genel Merkezi’ni
İstanbul'a taşımıştır. Kuruluş yıllarında sulama projeleri ile tarıma, anahtar teslim
endüstriyel tesis inşaatlarıyla da ağır sanayiye katkı sağlamıştır. Projelerinde her
DETAYLI BİLGİ zaman en etkin ve yenilikçi teknolojileri uygulayan Nurol İnşaat, 1976 yılında bir
Nurol İnşaat Devam Eden Projeleri: https://www.nurolinsaat.com.tr/devam-eden-projeler ilke imza atarak Ayaş Tüneli yapımında yeni Avusturya tünel açma teknolojisini
Nurol İnşaat Tamamlanmış Projeleri: https://www.nurolinsaat.com.tr/tamamlanan-projeler Türkiye’de ilk kez kullanan şirket olmuştur.
Global anlamda inşaat ve taahhüt sektörüne yaptığı büyük katkıları sonucu gurur
verici referanslara sahip olan Nurol İnşaat (Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş.), köklü şirket
kültürü ve tecrübeli kadrosu ile yol, köprü, viyadük, tünel ve baraj yapımına yönelik
birçok büyük altyapı projelerini, endüstriyel tesis, otel, alışveriş merkezi, konut ve
rezidans inşasına yönelik üstyapı projelerini başarıyla gerçekleştirmiştir.
Türkiye’de ve dünyada kalitesi ve tasarımıyla göz dolduran uydu kent, lüks konut
projelerini tamamlayan Nurol İnşaat, her dönemde modern hayatın gerekliliklerine
uygun mimari ve mühendislik çözümlerini projelerinde uygulamıştır.
Ilısu Barajı ve HES Projesi; dolgu hacmi ile Türkiye’nin en büyük ikinci barajı olup,
11 milyar m rezervuar hacmi, 1.200 MW’lık kurulu gücü ve yıllık 4,1 milyar kWh
3
enerji üretim kapasitesi ile Türkiye’nin enerji açığının kapatılmasına katkıda
bulunmaktadır.
Marmaray Boğaz Tüp Geçiş Projesi kapsamında teknolojinin tüm imkânlarını
kullanarak İstanbul’un iki yakasını deniz seviyesinin 60 metre altından demiryolu
hattı ile birleştirmiştir.
7,5 milyar ABD Doları değerindeki proje büyüklüğü ile yapıldığı dönemde Türkiye
Cumhuriyeti tarihinin en büyük Yap-İşlet-Devret Projesi olarak tarihe geçen “Gebze-
Orhangazi-İzmir Otoyolu” sayesinde İstanbul-İzmir arası karayolu ulaşımı 9 saatten
3,5 saate inmiştir. Projenin en önemli ayağı olan Osmangazi Köprüsü, 1.550 metre
orta açıklığı ve bağlantı tabliyeleri dahil 2.907 metre boyuyla dünyanın en büyük
orta açıklıklı dördüncü, Avrupa’nın ise ikinci köprüsü olmuştur. Toplam çelik imalatı
33.000 ton olan Güney Yaklaşım Viyadüğü’nde, 22.500 ton çelik yapı 1.123 metrelik
itme sürme yöntemiyle tamamlanırken dünya rekoru, 2.600 tonluk son tabliye
kaldırılırken de Türkiye rekoru kırılmıştır.
7
Güney Yaklaşım Viyadüğü Projesi