Page 101 - NUROL YES Sürdürülebilirlik Raporu
P. 101
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK HEDEFLERİMİZ
2019 HEDEF GERÇEKLEŞMELERİMİZ
Hedef Alanı 2019 Yılına Yönelik Hedeflerimiz Gerçekleşme Durumu Hedef Alanı 2019 yılına Yönelik Hedeflerimiz Gerçekleşme Durumu
Sürdürülebilirlik Sürdürülebilirlik Komitesi’nin, Yönetim Kurulu Sürdürülebilirlik Komitesi 2019 yılında kurulmuş olup, yapılan- İSG-Ç Eğitimleri Kalite, Çevre ve İSG konularında merkez perso- Merkez ofis personelimize kalite, çevre ve İSG konularında 158
nelinin kişi başı eğitim saatinin 100 dk/ay
Yönetimi üyeleri ve üst yönetimin de dahil olduğu bir yapı ile ması ve sorumluluklarını tanımlayan “Sürdürülebilirlik Komitesi olması. dk/ay eğitim vererek hedefe ulaşılmıştır.
kurulması. Uygulama Rehberi” yayımlanmıştır.
Balıkesir Otoyol Projemiz 124,42 dk/ay, Konya Eyiste Viyadüğü
İş geliştirmekte olduğumuz yeni pazarlardaki ilgili İş geliştirmekte olduğumuz alanlarda ilgili tarafların talebi ile Projemiz 45,8 dk/ay ve Boukhroufa Barajı Projemiz 47,37 dk/ay
tarafların (İşveren, yasal otoriteler vb.) ihtiyaç ve OSHAD Sertifikası alımı için bir süreç başlatılmış, kalite, İSG ve İSG Eğitimleri Projeler genelinde Nurol İnşaat personeline 45 dk/ay eğitim miktarları ile hedef değerlerin üzerine çıkarken, Souk
beklentileri doğrultusunda gerekli yeni sertifikas- çevre konusundaki OSHAD yeterlilikleri sağlanmıştır. eğitim verilmesi. Tleta Barajı Projemiz’de 21,8 dk/ay eğitim miktarı ile %48
yonların belirlenmesi ve alınması. gerçekleşme durumu söz konusudur.
Yönetim
Sistemleri
2019 yılında Kişisel Koruyucu Ekipman Envanter ve Zimmet Balıkesir Otoyol Projemiz 12, Konya Eyiste Viyadüğü Projemiz
Döküman Yazılım Sisteminde (QDMS) kullanılan Takibi Yönetimi, İşbaşı ve Periyodik Muayene, Yasal Mevzuat İSG Operasyonel Proje Yönetimi katılımıyla yılda 12 kez iş güvenliği 16, Boukhroufa Barajı Projemiz 12, Souk Tleta Barajı Projemiz’de
modül sayısının arttırılması. Uyum Yönetimi ve Malzeme Güvenlik Bilgi Formu modülleri ile Kontroller saha turu gerçekleştirilmesi. 13 saha turu gerçekleştirilerek tüm projelerimizde hedefe
çalışmalar yapılmıştır. ulaşılmıştır.
Yayımlanan Yönetişim Kuralları’nın tüm projelerde Tüm projelerimizde gerçekleştirilen Nurol İnşaat Aile Sohbetleri Konya Eyiste Viyadüğü Projemiz 0, Boukhroufa Barajı Projemiz
Yönetişim Nurol İnşaat Aile Sohbetleri Organizasyonları aracılı- Organizasyonları’nda personellerimiz Yönetişim Kuralları Kaza Ağırlık Oranının 1,8 değerinin altında kalması. 0,152, Souk Tleta Barajı Projemiz’de 0,381 kaza oranı ile hedef
3
Kuralları ğıyla personele aktarılması ve bu konuda farkındalı- konusunda bilgilendirilmiş ve bu konudaki farkındalıkları (Kaza Ağırlık Oranı = Toplam İş Günü Kaybı * 10 gerçekleştirilmiştir. Balıkesir Otoyol Projemiz’de 2,894 kaza
/ Toplam Çalışma Saati)
ğın arttırılması. arttırılmıştır. ağırlık oranı ile hedefin gerisinde kalınmıştır.
İş kazaları
Balıkesir Otoyol Projemiz ve Boukhroufa Barajı Projemiz’de Kaza Sıklık Oranının 18’in altında kalması.
Nurol İnşaat Aile Sohbetleri Organizasyonunun tüm Balıkesir Otoyol Projemiz 1,916, Konya Eyiste Viyadüğü Projemiz
Paydaş Katılımı hedeflere %100 uyum görülürken, Konya Eyiste Viyadüğü (Kaza Sıklık Oranı = Toplam Kayıp Günlü Kaza Sayısı
projelerde yılda en az 4 kez düzenlenmesi. 0, Boukhroufa Barajı Projemiz 14,374 ve Souk Tleta Barajı
Projemiz’de %50 gerçekleşme görülmektedir. / Toplam Çalışma Saati x 10 ) Projemiz’de 12,511 kaza oranı ile hedef gerçekleştirilmiştir.
6
Balıkesir Otoyol Projemiz, Konya Eyiste Viyadüğü Projemiz ve
Alt yükleniciler ile çevre konularında 3 aylık aralıklarla Balıkesir Otoyol Projemiz, Konya Eyiste Viyadüğü Projemiz ve
toplantı gerçekleştirilmesi. Boukhroufa Barajı Projemiz’de yılda 4 toplantı gerçekleştirilerek Acil Durum Yıl içerisinde en az 3 adet acil durum tatbikatı Boukhroufa Barajı Projemiz’de yıl içerisinde 3’er adet tatbikat
hedefe ulaşılmıştır. Yönetimi düzenlenmesi. gerçekleştirilerek hedefe ulaşılmıştır.
Balıkesir Otoyol Projemiz’de atık pil yönetimi için “Eski Pilini
Merkez ofis ve projelerde iyileştirme yapılması için Getir Yeniyi Götür” projesi ile, Boukhorufa Barajı Projemiz’de Ayda en az bir defa İSG, Çevre ve Kalite konularını Balıkesir Otoyol Projemiz’de ayda en az bir kez ikinci taraf
Kalite, İSG ve çevre konularında “İyileştirme yeraltı su tüketimini ve yakıt tüketimini azaltmak için batardo Değer Zinciri içeren ikinci taraf denetim (tedarikçi ve alt denetimi gerçekleştirilmesi hedefi ile 2019 yılı içerisinde 13
Raporu” formatının yayınlanması ve bu konularda önünde biriken suyun kullanılması ile, merkez ofiste plastik Yönetimi yüklenici) gerçekleştirilmesi. tedarikçi ve alt yüklenici denetimi gerçekleştirilerek hedefe
iyileştirme yapılması. atığı azaltmak için sebil uygulaması ile iyileştirme çalışmaları ulaşılmıştır.
yapılmıştır.
Çevre Yönetimi
Tüm projelerde faaliyet sahalarında yüksek Souk Tleta Barajı Projemiz’de 2019 yılı içerisinde çalışanlar ile istişare içeriğinde toplantılar düzenlenmiş olup Nurol İnşaat Aile Sohbetleri
biyoçeşitlilik değere sahip alanlar konusunda Tüm projelerimizde bu alanlarla ilgili farkındalığı arttırıcı organizasyonu formatında olmadığı için hedef programını gerçekleşmiş kabul edemedik. 2019 yılında 3 adet acil durum tatbikatı hedefini de
çalışmalar yapılarak, biyoçeşitliliğin korunması çalışmalar gerçekleştirilmiştir. gerçekleştiremeyen projemiz 2020 yılı için planlamalarını hazırlamıştır. Alt yükleniciler ile gerçekleştirilen toplantılarda çevre konuları ele alınmış
için projeler planlanması. olmasına karşın kayıt tutulmadığı için hedefi gerçekleştirmiş sayılamadılar ancak 2020 yılı için yaptıkları çalışmaları daha çok kayıt altına alma
konusunda notlarını aldılar. Çevre konusunda da 2020 yılında bir iyileştirme projesi yapmalarını beklemekteyiz.
Tüm projelerde faaliyetlerden etkilenen alanlar Konya Eyiste Viyadüğü Projemiz’de ise 2019 yılı hedef programında çevre konusunda bir iyileştirme projesi yapma konusu eksik kalmış olup 2020
içerisindeki habitatlardaki koruma türleri konusunda Tüm projelerimizde bu alanlarla ilgili farkındalığı arttırıcı planlarının içerisine dahil edilmiştir. Aile sohbetleri organizasyonlarında %50 başarı gösteren projemiz, 2020 yılı için organizasyonlarını
çalışma yapılarak, türlerin korunması için projeler çalışmalar gerçekleştirilmiştir. tamamlamak üzere planlama yapmışlardır.
planlaması. Balıkesir Otoyol Projemiz 2019 yılı çevresel ve sosyal konulardaki hedeflerinde genel olarak başarılı olmuştur. Önemli hedeflerden birisi olan kaza
ağırlık oranını 2,89 olarak gerçekleştirip hedefinin gerisinde kalınmıştır.
Projede çalışan tüm personelin İSG konusunda
yetkinlik ve farkındalıklarının arttırılması için “İSG-Ç İş sağlığı ve güvenliği ile çevre konularındaki temel gereklilik-
İSG Yönetimi
El Kitabı” yayımlanması, el kitabının tüm çalışanlara lerinin aktarıldığı “İSG-Ç El Kitapçığımız” tamamlanmıştır.
dağıtılması.
100 NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2019 PERFORMANS DEĞERLEMEMİZ 101