Page 56 - NUROL YES Sürdürülebilirlik Raporu
P. 56

ÇEVRE KONULU EĞİTİM SAATLERİ - 2019                                                                                    Toz emisyonlarının yanı sıra ulaşım ve ısınma amaçlı fosil yakıt kullanımımız ve elektrik tüketimimizden kaynaklanan enerji tüketimleri ve sera gazı
                                                                                                                               emisyonlarımız mevcuttur. Söz konusu enerji tüketimleri ve bunlardan kaynaklanan sera gazı emisyon değerlerimize aşağıda yer verdik.
                                                 Toplam Eğitim Saati             Çalışan Başına Verilen Eğitim Saati
                                                    (insan.saat)                          (saat/insan)
                                                                                                                               ENERJİ TÜKETİMİMİZ
        Tüm Eğitimler
                                                                                                                               Kurum İçi            Balıkesir Otoyol  Konya Eyiste      Boukhroufa        Souk Tleta        TOPLAM
        Merkez Ofis                                    2.231                                34,344                              Enerji Tüketimi (GJ)    Projesi       Viyadüğü Projesi   Barajı Projesi   Barajı Projesi
        Balıkesir Otoyol Projesi                     17.752,75                              50,63                              Yakıt / Isınma
        Eyiste Viyadüğü Projesi                      3.823,5                                44,59                                                    2018    2019    2018     2019     2018    2019     2018     2019    2018     2019
        Boukhroufa Barajı Projesi                    3.583,5                                19,31                                Dizel             69.425,65  65.552,22  1.564,52   914,95  101.646,39  115.778,36  32.463,63  16.739,23  205.100,19  198.984,76
        Souk Tleta Barajı Projesi                     1.508                                 6,58                                 LNG*             3.743,87  3.577,18  -        -        -       -        -        -     3.743,87  3.577,18
                                                                                                                                 CNG**               -        -     2.320,97  2.412,04  -       -        -        -     2.320,97  2.412,04

        ENERJİ VE EMİSYON YÖNETİMİ                                                                                             Elektrik
                                                                                                                                                     2018    2019    2018     2019     2018    2019     2018     2019    2018     2019
        Projelerimizde yaptığımız çevre boyutları risk değerlendirme   konusu emisyonların bir kısmı, ülkemizdeki projelerimiz için emisyon   Şebekeden
        çalışmaları sayesinde emisyon kaynaklarımızı belirliyor, bu kaynakların   iznine tabi değildir, ancak bu konuda ölçümleri yine de   Alınan Elektrik   5.607,24   2.447,97  2.086,38   1.516,61  14.302,82  8.271,87   1.685,71   1.415,65   23.682,15   13.652,10
        yarattığı etkileri analiz ederek çevreye olan etkisini en aza indirmek   gerçekleştiriyoruz.
        için  gerekli  aksiyonların  alınmasını  sağlıyoruz.  Emisyon  Beton santrali ve taş ocaklarından kaynaklı toz emisyonunu, partiküler   Toplam Enerji   78.776,77   71.577,36   5.971,87   4.843,60  115.949,20  124.050,23  34.149,34  18.154,88  234.847,18  218.626,08
        kaynaklarından doğan yasal izin süreçlerini de güncel olarak takip   madde 10 (PM10) ve çökebilen toz değerlerini düzenli aralıklarla   Tüketimi
        etmekteyiz. Doğrudan ve dolaylı olarak sera gazına etkisi olan tüm   ölçerek kontrol altına almaktayız. Tozumanın engellenmesi için toz
        emisyon kaynaklarımızı göz önünde bulundurmaktayız.   bariyerleri oluşturuyor, çalışma yapılan alanlarda arazözle sulama   Not 1: Tablo verileri, sera gazı emisyonları hesaplama metodolojisinde Kapsam 1 ve Kapsam 2 içeriğinde alınan enerji tüketimleri, bir başka ifadeyle Nurol İnşaat’a ait olan makine ve
                                                                                                                               araçlardan kaynaklanan tüketimlerden oluşmaktadır.
        Alt yüklenicilerimizin yönetiminde olan emisyon iznine tabi beton   yapıyor, pulvarize sistemler (toz indirgeme sistemleri) kullanıyoruz.   Not 2: Boukhroufa Barajı Projesi kapsamında ısınma elektrik enerjisi ile yapıldığı için ısınma amaçlı yakıt tüketimi bulunmamaktadır. Souk Tleta Barajı Projemiz’de de ısı merkezi
        santralleri ve asfalt plentlerinde izin alanında öngörülen verilerden   Kırma eleme ünitesi konveyör ve taşıma bant üstlerini kapatarak   bulunmamaktadır, bu nedenle ısınma amaçlı yakıt tüketimi yoktur.
        herhangi bir sapma olup olmadığını kontrol etmek için 2 yılda bir tüm   tozumayı en aza indiriyoruz. Beton santrali çimento silolarının   *Liqufied Natural Gas - LNG: Sıvılaştırılmış Doğal Gaz         ** Compressed Natural Gas - CNG: Sıkıştırılmış Doğal Gaz
        ölçümlerin  yapılmasını  sağlıyoruz.    Bu  tesislerimizde  CO,  NO ,  NO ,   periyodik bakımlarının düzenli olarak yapılmasını ve filtre sisteminin
                                                     X   2
        SO ,  toz, uçucu  organik  madde   ölçümleri  yapılarak  sınır  değerlere   yenilenmesini sağlamaktayız. Balıkesir Otoyol Projemiz’de yerleşim
          2
        uyumu kontrol edilmektedir.                           yerine yakın olduğunu düşündüğümüz beton santralleri çevresine   ENERJİ TÜKETİMİ KAYNAKLI SERA GAZI EMİSYONLARIMIZ (tCO e)
        Otoyol projelerimizde asfalt plenti faaliyetlerinden sera gazı emisyonu   tozu engelleyecek toprak set yapılmış, tozun çevreye yayılmasını                                      2
        oluşmakla birlikte, kiriş döküm sahalarında buhar kazanlarından   engellemek  için ağaç  dikimi gerçekleştirilmiştir.  Souk  Tleta Barajı   Emisyon Kaynağı  Balıkesir Otoyol  Konya Eyiste  Boukhroufa  Souk Tleta  TOPLAM
        kaynaklı emisyonlar oluşmaktadır. Plent sistemlerimizde ısı kaybını   Projemiz’de sahada konkasörlerin döküm bantlarına sprinkler sulama       Projesi       Viyadüğü Projesi   Barajı Projesi   Barajı Projesi
        azaltmak amacıyla yalıtım çalışmaları yapmaktayız. Aynı zamanda   sistemi montajı yapılarak toz seviyesi en aza indirgenmektedir.
        atık gazlar serbest hava akımı tarafından, engellenmeden   Nurol İnşaat olarak enerji tüketim verilerimizi düzenli olarak kayıt   KAPSAM 1 - Doğrudan Emisyonlar
        taşınabilecek biçimde dikey çıkışla atmosfere verilmektedir. Baca   altına almaktayız. Kayıt aldığımız veriler arasında ısınma kaynaklı fosil      2018  2019  2018   2019     2018    2019     2018     2019    2018     2019
        yükseklikleri mevzuatla uyumludur. Hakim rüzgar ve alıcı ortamların   yakıtlarımız, elektrik tüketimlerimiz, araçlar için kullandığımız yakıtlar   Dizel Yakıt Yanması
        konumları düşünülerek, depo  sahaları planlanmış  ve toz üretimi   yer almaktadır. Kayıt altına aldığımız verilerden yola çıkarak, enerji   Kaynaklı Emisyon   5.144,98   4.857,93   115,94   67,80   7.532,79   8.579,18   2.405,81   1.240,51   15.199,52   14.745,42
        potansiyeli asgari düzeye indirecek şekilde konumlandırılmıştır. Söz   tüketimimizi azaltmaya yönelik çalışmalarımızı geliştirmekteyiz.
                                                                                                                                LNG Yanması
                                                                                                                                Kaynaklı Emisyon   210,04   200,68    -        -        -       -        -        -     210,04   200,68
              Isınmadan kaynaklı sistemlerimizin düzenli bakımlarını       Baraj projelerimizde en önemli enerji tüketim kalemlerinden   CNG Yanması   -      -      130,21  135,32     -       -        -        -      130,21  135,32
            yaptırarak herhangi bir kaçak olması engellenmekte, gereksiz   birisi kazı-dolgu malzemelerinin nakliyesi sırasında harcanan   Kaynaklı Emisyon
            enerji kaybının önüne geçilmektedir.                 enerjidir. Bu harcanan enerjinin düşürülmesi için minumum
                                                                 tüketim sağlayacak yol güzergahları belirlenmekte, bu sayede   KAPSAM 2 - Dolaylı Elektrik Emisyonları
              Enerji tasarrufu konusunda çalışanlarımız bilgilendirilmekte,   yakıt tüketiminde tasarruf sağlanmaktadır.                             2018    2019    2018     2019     2018    2019     2018     2019    2018     2019
            bilinçsiz tüketimin önüne geçilmektedir.                                                                            Elektrik Tüketimi
                                                                   Elektrik ihtiyaçlarının tamamı şehir şebekesi üzerinden      Kaynaklı Toplam Emisyon   724,27   316,20   269,49   195,90   2.034,18   1.176,44   239,75   201,34   3.267,68   1.889,87
              Mümkün olduğu ölçüde daha az enerji tüketen cihazlar tercih   karşılanmaktadır. Elektrik altyapısı; jeneratörler sadece şehir
            edilmektedir. Aydınlatmada kullanılan ampullerde tasarruflu   şebekesindeki arıza durumunda çalışacak şekilde kurulmuştur.   Toplam Emisyon   11.224,27   10.232,74   631,59   466,82   17.099,76  18.334,80   5.051,36   2.682,35  34.006,98  31.716,71
            ampuller, çevre aydınlatmaları için fotoseller kullanılmaktadır.   Bu sayede gereksiz jeneratör kullanımının önüne geçilmektedir.

                                                                                                                               Not 1: Tablo verileri, sera gazı emisyonları hesaplama metodolojisinde Kapsam 1 ve Kapsam 2 içeriğinde alınan enerji tüketimlerden, bir başka ifadeyle Nurol İnşaat’a ait olan makine ve
              Isıtma sistemi hava sıcaklığına uygun olarak çalıştırılmakta,       Hasarlı olan elektrik kabloları zaman geçirilmeksizin   araçlardan kaynaklanan sera gazı emisyonlarından oluşmaktadır.
            klima kullanımı düşük seviyede tutulmaktadır.        değiştirilmektedir.





         56   NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2019                                                                                                                                                               ÇEVRE DUYARLILIĞIMIZ  57
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61