Page 38 - 2022 NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU
P. 38
KURUMSAL EKONOMİK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇEVRE İŞ SAĞLIĞI VE DEĞER ZİNCİRİ NUROL İNŞAAT TOPLUMA PERFORMANS BMKİS İÇERİK GRİ İÇERİK
PROFİLİMİZ GÖRÜNÜM YÖNETİŞİM YAKLAŞIMI DUYARLILIĞIMIZ GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ ÇALIŞMA HAYATI KATKIMIZ DEĞERLEMEMİZ İNDEKSİ İNDEKSİ
ÇEVRE DUYARLILIĞIMIZ
Toz emisyonlarının yanı sıra ulaşım ve ısınma amaçlı fosil yakıt kullanımımız ve elektrik tüketimimizden kaynaklanan enerji tüketimleri ve sera gazı emisyonlarımız mevcuttur. Söz
konusu enerji tüketimleri ve bunlardan kaynaklanan sera gazı emisyon değerlerimize aşağıda yer verdik.
ENERJİ TÜKETİMİMİZ
ÜMRANİYE-
Kurum İçi Enerji Tüketimi ROMANYA 3B5 OTOYOL BOUKHROUFA BARAJI SOUK TLETA BARAJI ATAŞEHİR-GÖZTEPE İZMİR ÇİĞLİ TOPLAM
(GJ) PROJESİ PROJESİ PROJESİ METRO HATTI TRAMVAY HATTI
PROJESİ PROJESİ
Yakıt
Dizel (yakıt/Isınma) 1.033.918,17 7.729,44 5.892,42 64.824,35 4.805,87 1.117.170,76
Benzin - - 157,77 157,77
Doğalgaz - - - 130.515,54 483,30 130.998,83
Jet yakıtı (Asfalt Plenti 23.173,99 - - - -
Döner Kurutucu) -
CNG* - - - - - -
Elektrik
Şebekeden Alınan Elektrik 2959,92 2.457,05 2.901,12 198.123,71 307,17 206.748,97
Yenilenebilir Elektrik Miktarı -
Toplam Enerji Tüketimi 1.060.052,08 10.186,49 8.793,54 393.463,60 5.754,10 1.478.249,81
Tablo 5: Projeler Kurum İçi Enerji Tüketim Verileri (GJ) 2022
Not 1: Tablo verileri, sera gazı emisyonları hesaplama metodolojisinde Kapsam 1 ve Kapsam 2 içeriğinde alınan enerji tüketimleri, bir başka ifadeyle Nurol İnşaat’a ait olan makine ve
araçlardan kaynaklanan tüketimlerden oluşmaktadır.
Not 2: Boukhroufa Barajı Projesi, Souk Tleta Barajı Projesi ve İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projemiz’de ısınma elektrik enerjisi ile yapıldığı için ısınma amaçlı yakıt tüketimi bulunmamaktadır.
*Compressed Natural Gas - CNG: Sıkıştırılmış Doğal Gaz
Enerji Tüketimi Kaynaklı Sera Gazı Emisyonlarımız (tCO e)
2
38