Page 40 - 2022 NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU
P. 40
İş Kaynaklı Yaralanma Oranı
140
120
100
80
60
40
20
0
Romanya 3B5 Boukhroufa Souk Tleta Barajı ÜAG Metro ICTH Projesi
Otoyol Projesi Barajı Projesi Projesi Projesi
KURUMSAL EKONOMİK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇEVRE İŞ SAĞLIĞI VE DEĞER ZİNCİRİ NUROL İNŞAAT TOPLUMA PERFORMANS BMKİS İÇERİK GRİ İÇERİK
PROFİLİMİZ GÖRÜNÜM YÖNETİŞİM YAKLAŞIMI DUYARLILIĞIMIZ GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ 2018 ÇALIŞMA HAYATI 2020 KATKIMIZ 2022 DEĞERLEMEMİZ İNDEKSİ İNDEKSİ
2021
2019
Grafik 5: Projeler İş Kaynaklı Yaralanma Oranları
ÇEVRE DUYARLILIĞIMIZ
Projelerimizin yıllara göre enerji tüketim değişimini gösteren karşılaştırma Yıllara Göre Kurum İçi Enerji Tüketimi (GJ)
grafikleri aşağıdaki gibidir. Ümranıye-Ataşehır-Göztepe Metro Hattı Projemiz’de 400.000
2021 yılından bu yana imalatlardaki artış, iş makinelerindeki yakıt tüketim
miktarlarına yansımış, bu da emisyon değerlerinde artışa neden olmuştur, 2022 350.000
yılında da bu değerler benzer şekilde seyretmiştir. Aynı zamanda proses amaçlı 300.000
doğalgaz kullanımı emisyon artışını etkilemiştir. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe 250.000
Metro Hattı Projemiz, rapor kapsamındaki projelerimiz içerisinde birden fazla 200.000
lokasyonda kamp alanına ve çalışma sahalarına sahip olduğu için, emisyon
değerleri en yüksek olan projemizdendir. 150.000
100.000
Benzer şekilde Romanya 3B5 Otoyol Projemiz 2022 yılında başlamış olmasına 50.000
rağmen proje kapsamının genişliği gereği yüksek emisyon değerine sahip projeler 0
arasında yer almaktadır.
TM3B5 BBFA BST ÜAG ICTH
Boukhroufa Barajı ve Souk Tleta Barajı Projelerimiz’de önceki yıllara kıyasla 2018 2019 2020 2021 2022
imalat miktarındaki azalıştan kaynaklı emisyon değerlerinde de azalış söz konusu
olmuştur. Grafik 2: Yıllara Göre Kurum İçi Enerji Tüketimi (GJ)
2021 yılının ikinci yarısından itibaren aktif çalışmalara başlayan İzmir Çiğli Tramvay Not 1: Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı Projemiz 2019 yılında rapor
Hattı Projemiz’in diğer projelere oranla emisyon miktarı düşük seyretmektedir. kapsamında olmadığı için tablo bir önceki yılın değerlerini içermemektedir. İzmir
Bir önceki yıla kıyasla emisyon değerlerinde artış olduğu şeklinde yorumlansa Çiğli Tramvay Hattı Projemiz 2021 yılı içerisinde çalışmalarına başladığı için,
da projenin başlangıç yılından farklı olarak 2022 yılının tamamını kapsadığı göz yalnızca 2021 yılı verileri bulunmaktadır. TM3B5 2022 yılı itibariyle başladığı için
Enerji Tüketimi Kaynaklı Sera Gazı Emisyonlarımız (tCO2e)
önünde bulundurulmalıdır. önceki yıllara ait veriler bulunmamaktadır.
90.000
80.000
70.000
60.000
50.000
40.000
30.000
20.000
10.000
0
TM3B5 BBFA BST ÜAG ICTH
2018 2019 2020 2021 2022
Grafik 3: Yıllara Göre Enerji Tüketimi Kaynaklı Sera Gazı Emisyonları(tCO₂e)
40
Çalışan Cinsiyet Dağılımı - Merkez Ofis
100%
90%
80%
70%
76% 76% 76% 73% 75%
60%
50%
40%
30%
20%
10% 24% 24% 24% 27% 25%
0%
2018 2019 2020 2021 2022
Kadın Erkek
Grafik 6: Merkez Ofis Kadın Çalışan Oranı
4%
Diğer
23%
21% Gürültü
Proje Bilgi İstemi
Titreşim
Toz
Ulaşım
3% Yol Kirlenmesi
8%
32%
9%
Gra k 7: Ümraniye - Ataşehir - Göztepe Metro Hattı Projesi 2022 Yılı Yerel Toplum Bildirimleri