Page 70 - 2022 NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU
P. 70
İş Kaynaklı Yaralanma Oranı
140
120
100
80
60
40
20
0
Romanya 3B5
Souk Tleta Barajı
ÜAG Metro
Barajı Projesi
Projesi
Otoyol Projesi
2018
2019
2020
2022
Grafik 5: Projeler İş Kaynaklı Yaralanma Oranları
Yıllara Göre Kurum İçi Enerji Tüketimi (GJ)
400.000
350.000
300.000
250.000
200.000
100.000
50.000
TM3B5
BBFA
ÜAG
ICTH
2018
2021
Grafik 2: Yıllara Göre Kurum İçi Enerji Tüketimi (GJ)
Enerji Tüketimi Kaynaklı Sera Gazı Emisyonlarımız (tCO2e)
90.000
80.000
70.000
60.000
50.000
40.000
30.000
20.000
10.000
0
ÜAG
ICTH
BBFA
BST
2022
2021
2020
Grafik 3: Yıllara Göre Enerji Tüketimi Kaynaklı Sera Gazı Emisyonları(tCO₂e)
PERFORMANS
İŞ SAĞLIĞI VE
NUROL İNŞAAT
DEĞER ZİNCİRİ
KURUMSAL EKONOMİK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 150.000 0 ÇEVRE TM3B5 Boukhroufa 2018 2019 2019 2020 BST 2021 TOPLUMA 2022 Projesi ICTH Projesi GRİ İÇERİK
BMKİS İÇERİK
PROFİLİMİZ GÖRÜNÜM YÖNETİŞİM YAKLAŞIMI DUYARLILIĞIMIZ GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ ÇALIŞMA HAYATI KATKIMIZ DEĞERLEMEMİZ İNDEKSİ İNDEKSİ
TOPLUMA KATKIMIZ
ROMANYA 3B5 OTOYOLU PROJESİ Çalışan Cinsiyet Dağılımı - Merkez Ofis
Romanya’nın Salaj Bölgesi’nde devam etmekte olan projemiz, faaliyetleri dahilinde 100% Projemizin doğrudan etkilenen yerel toplum bildirimleri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi
yerel halk, belediyeler ve kurumlar ile bölge kalkınması iletişim ve iş birliği içerisindedir. 90% ALO 153 Beyaz Masa (Çağrı Merkezi) ve T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)
Bu kapsamda kamu kurumlarının öneri görüş ve istekleri doğrultusunda, gereksinimleri 80% üzerinden İdare yetkilisine gelmektedir. İdare yetkilisi gelen bildirimleri değerlendirilmesi
karşılamak ve yerel halkın yaşam koşullarıyla konforunun azalmaması üzere hassasiyet için Halkla İlişkiler Uzmanımıza yönlendirmektedir. Kalite Politikamız ve Paydaş Katılımı
ve gayret gösterilmektedir. Bölgenin sosyal kurumları ile birebir dayanışma içinde olunup, 70% Yönetim Planımız kapsamında tasnifi yapılarak kayıt altına alınan bildirimler, ilgili birim
76%
76%
73%
76%
75%
sosyal faaliyet ve sorumluluk projelerine direkt katkıda bulunulmaktadır. Yerel idarelerin 60% yetkililerine ulaştırılmaktadır. Şantiyelerimizde ve etki alanında ilgili termin tarihlerine
herhangi bir ihtiyacı dahilinde iş makinası ve eleman desteği de sağlanmaktadır. 50% kadar alınan aksiyonlar neticesinde, vatandaşa iletilmek geri bildirimler destekleyici
40% belgelerle (fotoğraf, video vb.) İdare yetkilisine iletilmektedir. Aksiyon planı oluşturma
Projemiz başlangıcından itibaren yerel toplum şikâyet ve talepleri, ilgili süreç amirleri 30% ve aksiyon alma sürecinde ihtiyaç dahilinde bildirim sahipleri ile gerek telefon gerekse
ve Proje Müdürü tarafından halkla, resmî kurumlar ve diğer ilgili yerlerle doğrudan 20% yüz yüze iletişim kurmaktayız. Olası acil durumlara yönelik gelen bildirimler için
iletişimle veya Proje İşveren firması aracılığıyla alınmaktadır. İlgili taraf dilekçelerinde 10% vatandaşlarla hızlı iletişime geçerek; aksiyon alınmasını sağlamaktayız. Yerel toplumun
25%
24%
24%
24%
27%
yer alan şikayet veya talepler ilgili süreç sahipleri tarafından çözüme kavuşturulup 0% projemize yönelik diğer kanallardan (yüz yüze, e-posta ve telefon) ilettiği bildirimler için
sonuç hakkında şikayetçi tarafa bilgi verilmektedir. Yerel halkın mağduriyeti veya talebi de oluşturduğumuz aksiyon planlarına uygun çözümler üretmekteyiz. 2022
2018
2021
2019
2020
konusunda karşılıklı antant kalana kadar da bu iletişim çift taraflı devam etmektedir.
İşveren tarafından bildirilen vatandaş talep ve şikayetleri hakkında çalışmalar ise ilgili 2022 yılında yerel toplum bildirimlerini analiz etmek ve proje faaliyetlerimizin
Erkek
Kadın
proje bölümleri tarafından sonuçlandırıldıktan sonra geri bildirimi yine resmi yazışma ile çevresel ve sosyal etkilerini değerlendirmek amacı ile hazırlamış olduğumuz “2022
Grafik 6: Merkez Ofis Kadın Çalışan Oranı
Projemiz İşverenine yapılmaktadır. Yılı Halkla İlişkiler Değerlendirme Raporu”na göre kayıt altına aldığımız vatandaş
bildirimlerimizin sayısı 341 adettir. Projemizin kentsel alan içerisinde yer alması ve
ÜMRANİYE-ATAŞEHİR-GÖZTEPE METRO HATTI PROJESİ etki alanının geniş olması nedeni ile toplam bildirimlerin %32’sinin gürültü konulu
Projemizde, paydaşların aktif katılımını sağlamak ve yönetim mekanizmalarını bildirimler olduğunu tespit etmiş durumdayız.
çeşitlendirmek için çaba sarf etmekteyiz. Projenin bilinirliğini artırmak amacıyla, Proje
Yönetimi, Grup Müdürlüğü, Mali ve İdari İşler Müdürlüğü yetkilileri ve teknik personelimiz,
vatandaşlara, muhtarlıklara ve diğer yasal otoritelere yönelik bilgilendirme toplantıları
ve yerinde ziyaretler düzenlemektedir. Halkla İlişkiler Bölümümüz aracılığıyla broşürler 4%
ve duyuru yazıları hazırlanarak paydaşlara iletilmektedir. Ayrıca, projemizin web 23% Diğer
sitesinde şantiyelerin güncel durumunu gösteren fotoğrafların İdare onayına sunulması 21% Gürültü
da düzenli olarak yapılmaktadır. Proje Bilgi İstemi
2022 yılı içerisinde sosyal sorumluluk çalışmalarımız kapsamında; Titreşim
Toz
Ulaşım
l Projemizin bulunduğu bölgedeki Sahrayıcedit Mahalle muhtarının katılımıyla 3% Yol Kirlenmesi
Sahrayıcedit Şantiyesi alanımızda akşam ve gece zaman dilimlerinde gürültü
ölçümlerimizi yaptık ve değerlendirdik. 8%
l Proje bölgemizde bulunan ve yoğun yağışlar sebebiyle bahçesi yağmur suyu 32%
taşkını nedeniyle zarar gören konutun su hattını yeniledik ve sorunu giderdik.
l Şantiye alanımız yakınında bulunan okulun giriş-çıkış noktasına bariyer uygulaması 9%
yaparak öğrencilerin yola kontrolsüz çıkma ihtimalinin önüne geçerek güvenliği sağladık.
Okul bahçe duvarına file uygulaması yaparak bahçede oynayan öğrencilerin top vb.
materyallerinin şantiye alanına kaçmasına yönelik güvenlik önlemi aldık. Gra k 7: Ümraniye - Ataşehir - Göztepe Metro Hattı Projesi 2022 Yılı Yerel Toplum Bildirimleri
Grafik 9: Ümraniye - Atasehir - Göztepe Metro Hattı Projesi 2022 Yılı Yerel Toplum Bildirimleri
70