Page 74 - 2022 NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU
P. 74
KURUMSAL EKONOMİK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇEVRE İŞ SAĞLIĞI VE DEĞER ZİNCİRİ NUROL İNŞAAT TOPLUMA PERFORMANS BMKİS İÇERİK GRİ İÇERİK
PROFİLİMİZ GÖRÜNÜM YÖNETİŞİM YAKLAŞIMI DUYARLILIĞIMIZ GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ ÇALIŞMA HAYATI KATKIMIZ DEĞERLEMEMİZ İNDEKSİ İNDEKSİ
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK HEDEFLERİMİZ
2022 YILI HEDEF GERÇEKLEŞMELERİMİZ
Hedef Alanı 2022 yılına Yönelik Hedeflerimiz Gerçekleşme Durumu
Sürdürülebilirlik konusunda yeni projeler üretmek amacı ile aşağıdaki toplantıları gerçekleştirilerek, %100 başarıya ulaştık.
4 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Günü Aktivizm Toplantıları
Sürdürülebilirlik
Yönetimi Yılda en az 4 kez Sürdürülebilirlik Komitesi’nin toplanması 4 Yüzde 30 Kulübü Çalıştayı
4 İklim Hedefi Hızlandırma Programı Toplantıları
4 Sürdürülebilirlik Kalkınma Amaçları Programı Toplantıları
ISO 39001: 2021 Yol Trafik Güvenliği Yönetim Sistemi Sertifikasının alınması Sertifikalandırma süreci başarıyla tamamlanmış olup hedefte %100 başarı sağlanmıştır.
Yönetim Sistemleri
2022 yılında M-Files’ta kullanılan modül sayısının artırılması Modüllerle ilgili detay çalışmalar tamamlanmış olup, modül kullanımları 2023 yılı içerisinde canlıya alınacaktır.
2022 yılındaki rapor kapsamındaki projelerimizden; Souk Tleta Barajı Projemizde hedefe %100 uyum görülürken, Romanya 3B5 Otoyolu
Nurol İnşaat Aile Sohbetleri Organizasyonunun tüm projelerde yılda en az 4 kez
Paydaş Katılımı Projemizde %75, Boukhroufa Barajı Projelerimizde ise %50 uyum görülmüştür, İzmir Çiğili Tramvay Hattı ve Ümraniye – Ataşehir – Göztepe
düzenlenmesi
Hattı Metro Projelerimize ilgili hedef tanımlanmamıştır.
Romanya 3B5 Otoyolu Projemizde hedefte %100 uyum görülürken, Boukhroufa Barajı Projemizde %75 gerçekleşme görülmektedir.
Alt yükleniciler ile çevre konularında 3 aylık aralıklarla toplantı gerçekleştirilmesi Souk Tleta Barajı ve İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projelerimizde hedef %50 başarı sağlanmıştır. Ümraniye – Ataşehir – Göztepe Metro Hattı
Çevre Yönetimi Projelerimize ilgili hedef tamamlanmamıştır.
Wastepresso Firması ile iş birliği yapılarak kahve posalarının geri dönüşüme kazandırıldığı proje başlatılmıştır. Merkez ofiste biriktirilen bu
Merkez ofis ve projelerde çevre konularında iyileştirmeler yapılarak iyileştirme rapor atıklar geri dönüşüme kazandırılarak yeni malzemelerin üretilmesinde hammadde olarak kullanımı sağlanırken, karbon ayak izi oluşumunu
formatında yayınlanması
azaltmak desteklenmektedir.
Merkez personelinin kişi başı eğitim oranının 135 dk/ay olması Merkez personeli eğitimi 184 dk/ay olarak tamamlanmış olup hedef gerçekleştirilmiştir.
Romanya 3B5 Otoyolu ve İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projelerimizde hedefte %100 uyum görülürken, Boukhroufa Barajı Projemizde %75,
İSG-Ç Eğitimleri Kişi başı yol trafik güvenliği eğitimi oranının 2 saat/yıl olması Souk Tleta Barajı projemizde ise %12 gerçekleşme görülmüştür. Ümraniye – Ataşehir – Göztepe Metro Hattı Projelerimize ilgili hedef
tamamlanmamıştır.
Projeler genelinde Nurol İnşaat personeline kişi başı 55 dk/ay eğitim verilmesi Tüm projelerimizde hedef %100 tamamlanmıştır.
İSG Operasyonel Ümraniye – Ataşehir – Göztepe Metro Hattı, İzmir Çiğli Tramvay Hattı ve Souk Tleta Barajı Projelerimizde hedefte %100 uyum görülürken,
Kontroller Proje Yönetimi katılımıyla yılda 12 kez iş güvenliği saha turu gerçekleştirilmesi Romanya 3B5 Otoyolu Projemizde %83, Boukhroufa Barajı Projemizde ise %50 gerçekleşme görülmüştür.
Souk Tleta Barajı ve İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projelerimizde hedefte %100 uyum görülürken, Romanya 3B5 Otoyolu Projemiz’de %53,
Projede yılda en az 120 adet tehlike bildirim/ramak kala kartı doldurulması Ümraniye – Ataşehir – Göztepe Metro Hattı Projemiz’de ise %18 gerçekleşme görülmüştür. Boukhroufa Barajı Projemiz’de ilgili hedef
tanımlanmamıştır.
Kaza Performansı Kaza ağırlık oranının 1,4’ün üzerine çıkmaması
Kaza Ağırlık Oranı = Toplam İş günü Kaybı x 1.000 /Toplam Çalışma Saati Hedef tüm projeler için %100 başarı ile tamamlanmıştır.
Kaza sıklık oranının 14’ün üzerine çıkmaması Souk Tleta Barajı, Ümraniye – Ataşehir – Göztepe Metro Hattı, Romanya 3B5 Otoyolu Projelerimiz’de hedefte %100 uyum görülürken, İzmir
Kaza sıklık oranı = Toplam kayıp günlü kaza sayısı / Toplam çalışma saati x 1.000.000 Çiğli Tramvay Hattı ve Boukhroufa Barajı Projelerimizde ilgili hedef tamamlanamamıştır.
İzmir Çiğli Tramvay Hattı projemizde %75 başarı sağlanırken, Boukhroufa Barajı ve Ümraniye – Ataşehir – Göztepe Metro Hattı
Yılda en az 4 adet acil durum tatbikatı düzenlenmesi (1 tanesi çevre tatbikatı, 1 tanesi
Acil Durum Yönetimi Projelerimiz’de %25, Romanya 3B5 Otoyolu Projelerimiz’de ise %25 hedef gerçekleşmesi görülmüştür. Souk Tleta Barajı Projemiz’de ilgili
yol güvenliği, 1 tanesi tahliye tatbikatı)
hedef tamamlanamamıştır.
Çalışan personelin motivasyon ve şirket çalışma prensiplerine uyumunun artırılması Souk Tleta Barajı ve Romanya 3B5 Otoyolu Projelerimiz’de hedef gerçekleşme oranları %100 iken, Ümraniye – Ataşehir – Göztepe Metro
Çalışan Bağlılığı
için 3 aylık periyotlarla etkinlik düzenlenmesi Hattı Projemiz’de %75, Boukhroufa Barajı Projemiz’de gerçekleşme %25’tir. İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projemizde hedef tamamlanamamıştır.
“Nurol İnşaat Günleri” adı altında gönüllülük projelerinde aktif görev almak isteyen İlgili yıl içerisinde hedef tamamlanamamış olup, çalışmalar devam etmektedir.
kişilerden bir ekibin kurulması
Kurumsal İletişim Uzun döneme yayılacak bir kurumsal sosyal sorumluluk projesinin bütçesi dahil tüm
taslağının hazırlanıp, projenin tamamının tasarlanması ve onay için üst yönetime İlgili yıl içerisinde hedef tamamlanamamış olup, çalışmalar devam etmektedir.
sunulması
74
Tablo 18: 2022 Yılı Hedef Gerçekleşme Durumları