Page 72 - NUROL YES Sürdürülebilirlik Raporu
P. 72
Sistemi onay sürecine dahil edilmiş olup, QDMS sistemi üzerinden yüklenicinin sorumlulukları arasında yer almaktadır. İSG performansımıza yönelik detaylı bilgi ve açıklamalar Raporumuzun “Performans Değerlememiz” bölümünde yer almakla birlikte toplam kaza
belirlenen aksiyonlar Entegre Yönetim Sistemleri Bölümü’nün İş kazalarına ait öğrenilmiş deneyimlerin şirket içi yaygınlaştırılması sayısı, kayıp günlü kaza sayısı, iş kaynaklı yaralanma ve ciddi yaralanma oranlarımızı aşağıda paylaşıyoruz.
kontrolü sonrasında onaylanmaktadır. için, projemizde meydana gelen 10 günü aşan kayıp günlü iş kazaları Kayıp günlü kaza sayılarımız içerisine ilkyardım gerektiren kazalarımız dahil değildir. Bir ve üzeri kayıp günlü kazalar “kayıp günlü kaza sayısı”
Tüm çalışanlarımızın tespit etmiş olduğu kazayı bildirme tüm raporlamalar içerisinde genel müdür, genel müdür yardımcısı, içerisine dahil edilmiştir. 2018 yılı iş kaynaklı ciddi yaralanma oranı hesaplanırken, kayıp günü kaza sayısına ölümlü kaza sayısını dahil ederek
yükümlülüğü bulunmaktadır. Alt yüklenicilerimiz kazayı anında grup müdürleri, proje müdürleri, İSG-Ç ekiplerinin bulunduğu olay hesaplamalarımızı yapmıştık. GRI 403:İş Sağlığı ve Güvenliği 2018 standardının 403-9 bölümü 2.1.4 maddesindeki formüllerde ölümlü kaza sayıları
tarafımıza bildirmek, olay raporunu oluşturmak, kaza bildirimi için inceleme e-posta grubuna iletilir. Bu e-posta grubunda majör kaza kayıp günlü kaza sayılarına dahil edilmediği için 2019 yılı hesaplamaları buna uygun olarak gerçekleştirilmiştir.
gerekli belgeleri eksiksiz toparlamak ve tarafımıza iletmek, kayıp sonuçları ile birlikte, kazaların tekrarının önlenmesinde temel
zamanlı kazalarda SGK'ya resmi süre içerisinde bildirimde bulunmak, nedenleri ortadan kaldırmak için yapılacak çalışmalar hakkında proje
kaza sonrası belirlenen aksiyonları eksiksiz olarak gerçekleştirmek ve İSG-Ç Yöneticisi tarafından bilgilendirme yapılmakta olup, alınacak TOPLAM KAZA SAYI, FREKANS VE AĞIRLIK ORANI - 2019
tarafımıza bildirimde bulunmakta yükümlüdür. Tekrar kaza olan aksiyonlar hakkındaki gelişmeler ve kaza ile ilgili olay inceleme
yaşanmaması için tüm İSG önlemlerinin çalışmalar sırasında ekibinin sonradan edindiği bilgiler de bu grup aracılığıyla Kayıp Günlü İş Kaynaklı İş Kaynaklı Ciddi Toplam
alınmasını sağlamak ve bu konuda çalışanlarını bilgilendirmek alt yayınlanmaktadır. Kaza sayısı Kaza Sayısı Yaralanma Oranı Yaralanma Oranı Çalışma Saati
Balıkesir Otoyol Projesi 22 4 8,43 1,53 2.609.208
Projelerimizdeki riskli faaliyetlerimiz için uyguladığımız bazı operasyonel önlemler aşağıda belirtilmiştir; Konya Eyiste Viyadüğü Projesi 4 0 15,14 0 264.276
Boukhroufa Barajı Projesi 15 12 17,97 14,37 834.827
Souk Tleta Barajı Projesi 12 9 16,68 12,51 719.376
Tüm proje çalışanlarımız ve alt yüklenicilerimizin işe giriş İş makineleri sadece yetkili/belgeli operatörler tarafından
muayeneleri yapılmakta, yıllık olarak sağlık muayeneleri kullanılmaktadır. Not : Aşağıdaki formüller kullanılarak hesaplamalar yapılmıştır. 6
yenilenmektedir. İş Kaynaklı Ciddi Yaralanma Oranı = Toplam Kaza Sayısı / Toplam Çalışma saati x 10 6
İş Kaynaklı Yaralanma Oranı (Ölümlü kaza hariç) = Kayıp Günlü kaza Sayısı (Ölümlü kaza hariç) / Toplam Çalışma saati x 10
Patlatma operasyonları için patlatma iş izin sistematiği
Yüksekte yapılan çalışmalarda düşme önleyici sistemler ve uygulanmaktadır.
uygun kişisel koruyucu donanımlar kullanılmaktadır. Konya
Eyiste Viyadüğü Projemiz’de yüksekte çalışma için dengeli Elektrikli aletler ve kabloların çalışmaya başlamadan önce 2019 yılı kaza verilerimizi gözden geçirdiğimizde 2018 yılına oranla kaza sayılarımızda genel bir düşüş görülmektedir. Toplam çalışma saatlerimizin
konsol imalatlarında kullanılacak tırmanır kalıp ve kalıp arabası sorumlu elektrikçi tarafından kontrolleri yapılmakta ve azalmasının da etkisiyle toplam iş kaynaklı yaralanma oranımız 2019 yılında düşüş göstermektedir. Balıkesir Otoyol Projemiz’de 2019 yılı içerisinde
sistemleri, imalatçı firma ile görüşülerek alınacak önlemler periyodik olarak kontrol edilmektedir. Elektrik ekipmanlarının toplam 22 vaka meydana gelmiş olup, 19 tanesi alt yüklenicilerimize aittir. Bu kazaların 11 tanesi malzeme hasarlı kazalardır. 6 tanesi ilkyardım
önceden planlanmış ve gerekli durumlarda özel çözümler topraklama ölçümleri yılda bir kez yapılmaktadır. gerektiren kaza olarak sonuçlanmıştır. Geriye kalan 4 kaza ise kayıp zamanlı olarak kayıtlara geçmiştir. Konya Eyiste Viyadüğü Projemiz’de ise
üretilmesi sağlanmıştır. Yüksekte yapılacak çalışma alanlarına hiçbir kayıp günlü kaza meydana gelmemiş olup, gerçekleşen 4 kaza da ilkyardım gerektiren kazalardır. Boukhroufa Barajı Projemiz’de gerçekleşen
erişim için dış cephe asansörleri kullanılmaktadır. Elektrikle ilgli ekipmanlar için renk kodu prosedürü 15 kazanın 12’si kayıp günlü kaza olup, kayıp günlü kazalardan 2 tanesi alt yüklenici personelimize aittir. Geçen yıla oranla iş kaynaklı yaralanma
uygulanmakta olup, renk kodu prosedürüne uygun elektrik oranlarımızda önemli bir düşüş gözlemlenmektedir. 9 kayıp günlü kaza meydana gelen Souk Tleta Projemiz’de 2019 yılında çalışma saatinin
Kullanılan iskele ve platformlar için kullanılabilirlik durumları kontrolleri yapılmaktadır. azalması, geçen yıla oranla kaza frekansında artış olmasında etkilidir.
kullanımdan önce ve sonra listeler ile kontrol edilmektedir.
Proje faaliyetlerinde kullanılan kimyasal malzemeleri için uygun İŞ KAYNAKLI YARALANMA ORANI
İskele ve platformlar için kırmızı ve yeşil etiket prosedürü depolama şartları oluşturulmuş, malzeme güvenlik bilgi 40
uygulanmakta, uygun olmayan iskele platformlar üzerine formları temin edilmiş, depolama yapılan alanlara asılmıştır.
kırmızı etiketler bulundurularak kullanımı engellenmektedir. 2018 2019
Projelerimizde gürültü, titreşim, toz emisyonu ve aydınlatma 30
Proje sahasında trafik yönetim uygulamaları için Trafik Yönetim ölçümleri yılda bir kez olmak üzere yapıtırılır, uygun olmayan
Planları hazırlanmaktadır. değerler için aksiyonlar alınır.
20
Projede kullanılan tüm kaldırma ekipmanları ve basınçlı kaplar Çalışma sahaların düzenli olması sağlanmaktadır.
için periyodik muayeneler yaptırılmaktadır, muayenesi olmayan 10
araçlar sahadan uzaklaştırılmaktadır. Tüm personelin çalışmaya özel kişisel koruyucu donanım
kullanması sağlanmaktadır.
Kaldırma operasyonları öncesinde kaldırma planı hazırlanarak 0
ilgili personele plan ile görev ve sorumlulukları aktarılmaktadır. Çalışma alanındaki risklere göre sabit, kalıcı ya da geçici uyarı Balıkesir Otoyol Projesi Eyiste Viyadüğü Projesi Boukhroufa Barajı Projesi Souk Tleta Barajı Projesi
işaretleri bulundurulmaktadır.
İş makinelerinin günlük kontrolleri operatörler tarafından İSG konusunu tedarik zincirimiz kapsamında da önemsiyoruz, bu konudaki uygulamalarımıza “Değer Zinciri Yönetimimiz” bölümünde yer verdik.
yapılmakta ve kontrol formu ile kayıt altına alınmaktadır,
günlük arıza bakımları kayıt altına alınmaktadır.
72 NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2019 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 73