Page 72 - NUROL YES Sürdürülebilirlik Raporu
P. 72

Sistemi onay sürecine dahil edilmiş olup, QDMS sistemi üzerinden   yüklenicinin sorumlulukları arasında yer almaktadır.   İSG performansımıza yönelik detaylı bilgi ve açıklamalar Raporumuzun “Performans Değerlememiz” bölümünde yer almakla birlikte toplam kaza
        belirlenen aksiyonlar Entegre Yönetim Sistemleri Bölümü’nün   İş kazalarına ait öğrenilmiş deneyimlerin şirket içi yaygınlaştırılması   sayısı, kayıp günlü kaza sayısı, iş kaynaklı yaralanma ve ciddi yaralanma oranlarımızı aşağıda paylaşıyoruz.
        kontrolü sonrasında onaylanmaktadır.                   için, projemizde meydana gelen 10 günü aşan kayıp günlü iş kazaları   Kayıp günlü kaza sayılarımız içerisine ilkyardım gerektiren kazalarımız dahil değildir. Bir ve üzeri kayıp günlü  kazalar “kayıp günlü kaza sayısı”
        Tüm çalışanlarımızın tespit etmiş olduğu kazayı bildirme   tüm raporlamalar içerisinde genel müdür, genel müdür  yardımcısı,   içerisine dahil edilmiştir. 2018 yılı iş kaynaklı ciddi yaralanma oranı hesaplanırken, kayıp günü kaza sayısına ölümlü kaza sayısını dahil ederek
        yükümlülüğü  bulunmaktadır.  Alt yüklenicilerimiz  kazayı  anında   grup müdürleri, proje müdürleri, İSG-Ç ekiplerinin bulunduğu olay   hesaplamalarımızı yapmıştık. GRI 403:İş Sağlığı ve Güvenliği 2018 standardının 403-9 bölümü 2.1.4 maddesindeki formüllerde ölümlü kaza sayıları
        tarafımıza  bildirmek,  olay  raporunu  oluşturmak,  kaza  bildirimi  için   inceleme e-posta grubuna iletilir.  Bu e-posta grubunda majör kaza   kayıp günlü kaza sayılarına dahil edilmediği için 2019 yılı hesaplamaları buna uygun olarak gerçekleştirilmiştir.
        gerekli belgeleri eksiksiz toparlamak ve tarafımıza iletmek, kayıp   sonuçları ile birlikte, kazaların tekrarının önlenmesinde temel
        zamanlı kazalarda SGK'ya resmi süre içerisinde bildirimde bulunmak,   nedenleri ortadan kaldırmak için yapılacak çalışmalar hakkında proje
        kaza sonrası belirlenen aksiyonları eksiksiz olarak gerçekleştirmek ve   İSG-Ç Yöneticisi tarafından bilgilendirme yapılmakta olup, alınacak   TOPLAM KAZA SAYI, FREKANS VE AĞIRLIK ORANI - 2019
        tarafımıza bildirimde bulunmakta yükümlüdür. Tekrar kaza   olan aksiyonlar hakkındaki gelişmeler ve kaza ile ilgili olay inceleme
        yaşanmaması için tüm İSG önlemlerinin çalışmalar sırasında   ekibinin sonradan edindiği bilgiler de bu grup aracılığıyla                                            Kayıp Günlü     İş Kaynaklı   İş Kaynaklı Ciddi   Toplam
        alınmasını sağlamak ve bu konuda çalışanlarını bilgilendirmek alt   yayınlanmaktadır.                                                               Kaza sayısı      Kaza Sayısı  Yaralanma Oranı  Yaralanma Oranı  Çalışma Saati
                                                                                                                               Balıkesir Otoyol Projesi        22               4              8,43            1,53         2.609.208

        Projelerimizdeki riskli faaliyetlerimiz için uyguladığımız bazı operasyonel önlemler aşağıda belirtilmiştir;           Konya Eyiste Viyadüğü Projesi    4               0              15,14            0            264.276
                                                                                                                               Boukhroufa Barajı Projesi       15               12             17,97          14,37          834.827
                                                                                                                               Souk Tleta Barajı Projesi       12               9             16,68            12,51         719.376
              Tüm proje çalışanlarımız ve alt yüklenicilerimizin işe giriş       İş makineleri sadece yetkili/belgeli operatörler tarafından
            muayeneleri yapılmakta, yıllık olarak sağlık muayeneleri   kullanılmaktadır.                                       Not : Aşağıdaki formüller kullanılarak hesaplamalar yapılmıştır.   6
            yenilenmektedir.                                                                                                   İş Kaynaklı Ciddi Yaralanma Oranı = Toplam Kaza Sayısı / Toplam Çalışma saati x 10  6
                                                                                                                               İş Kaynaklı Yaralanma Oranı (Ölümlü kaza hariç) = Kayıp Günlü kaza Sayısı (Ölümlü kaza hariç) / Toplam Çalışma saati x 10
                                                                  Patlatma operasyonları için patlatma iş izin sistematiği
              Yüksekte yapılan çalışmalarda düşme önleyici sistemler ve   uygulanmaktadır.
            uygun kişisel koruyucu donanımlar kullanılmaktadır. Konya
            Eyiste Viyadüğü Projemiz’de yüksekte çalışma için dengeli       Elektrikli aletler ve kabloların çalışmaya başlamadan önce   2019 yılı kaza verilerimizi gözden geçirdiğimizde 2018 yılına oranla kaza sayılarımızda genel bir düşüş görülmektedir. Toplam çalışma saatlerimizin
            konsol imalatlarında kullanılacak tırmanır kalıp ve kalıp arabası   sorumlu elektrikçi tarafından kontrolleri yapılmakta ve   azalmasının da etkisiyle toplam iş kaynaklı yaralanma oranımız 2019 yılında düşüş göstermektedir. Balıkesir Otoyol Projemiz’de 2019 yılı içerisinde
            sistemleri, imalatçı firma ile görüşülerek alınacak önlemler   periyodik olarak kontrol edilmektedir. Elektrik ekipmanlarının   toplam 22 vaka meydana gelmiş olup, 19 tanesi alt yüklenicilerimize aittir. Bu kazaların 11 tanesi malzeme hasarlı kazalardır. 6 tanesi ilkyardım
            önceden planlanmış ve gerekli durumlarda özel çözümler   topraklama ölçümleri yılda bir kez yapılmaktadır.         gerektiren kaza olarak sonuçlanmıştır. Geriye kalan 4 kaza ise kayıp zamanlı olarak kayıtlara geçmiştir. Konya Eyiste Viyadüğü Projemiz’de ise
            üretilmesi sağlanmıştır. Yüksekte yapılacak çalışma alanlarına                                                     hiçbir kayıp günlü kaza meydana gelmemiş olup, gerçekleşen 4 kaza da ilkyardım gerektiren kazalardır. Boukhroufa Barajı Projemiz’de gerçekleşen
            erişim için dış cephe asansörleri kullanılmaktadır.      Elektrikle ilgli ekipmanlar için renk kodu prosedürü      15 kazanın 12’si kayıp günlü kaza olup, kayıp günlü kazalardan 2 tanesi alt yüklenici personelimize aittir. Geçen yıla oranla iş kaynaklı yaralanma
                                                                 uygulanmakta olup, renk kodu prosedürüne uygun elektrik       oranlarımızda önemli bir düşüş gözlemlenmektedir. 9 kayıp günlü kaza meydana gelen Souk Tleta Projemiz’de 2019 yılında çalışma saatinin
              Kullanılan iskele ve platformlar için kullanılabilirlik durumları   kontrolleri yapılmaktadır.                   azalması, geçen yıla oranla kaza frekansında artış olmasında etkilidir.
            kullanımdan önce ve sonra listeler ile kontrol edilmektedir.
                                                                  Proje faaliyetlerinde kullanılan kimyasal malzemeleri için uygun                              İŞ KAYNAKLI YARALANMA ORANI
              İskele ve platformlar için kırmızı ve yeşil etiket prosedürü   depolama şartları oluşturulmuş,  malzeme güvenlik bilgi   40
            uygulanmakta, uygun olmayan iskele platformlar üzerine   formları temin edilmiş, depolama yapılan alanlara asılmıştır.
            kırmızı etiketler bulundurularak kullanımı engellenmektedir.                                                                                                                                                    2018  2019
                                                                  Projelerimizde gürültü, titreşim, toz emisyonu ve aydınlatma   30
              Proje sahasında trafik yönetim uygulamaları için Trafik Yönetim   ölçümleri yılda bir kez olmak üzere yapıtırılır, uygun olmayan
            Planları hazırlanmaktadır.                           değerler için aksiyonlar alınır.
                                                                                                                                 20
              Projede kullanılan tüm kaldırma ekipmanları ve basınçlı kaplar       Çalışma sahaların düzenli olması sağlanmaktadır.
            için periyodik muayeneler yaptırılmaktadır, muayenesi olmayan                                                        10
            araçlar sahadan uzaklaştırılmaktadır.                 Tüm personelin çalışmaya özel kişisel koruyucu donanım
                                                                 kullanması sağlanmaktadır.
              Kaldırma operasyonları öncesinde kaldırma planı hazırlanarak                                                        0
            ilgili personele plan ile görev ve sorumlulukları aktarılmaktadır.       Çalışma alanındaki risklere göre sabit, kalıcı ya da geçici uyarı   Balıkesir Otoyol Projesi  Eyiste Viyadüğü Projesi  Boukhroufa Barajı Projesi  Souk Tleta Barajı Projesi
                                                                 işaretleri bulundurulmaktadır.
              İş makinelerinin günlük kontrolleri operatörler tarafından                                                       İSG konusunu tedarik zincirimiz kapsamında da önemsiyoruz, bu konudaki uygulamalarımıza “Değer Zinciri Yönetimimiz” bölümünde yer verdik.
            yapılmakta ve kontrol formu ile kayıt altına alınmaktadır,
            günlük arıza bakımları kayıt altına alınmaktadır.












         72   NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU 2019                                                                                                                                                              İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ  73
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77