Page 55 - 2022 NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU
P. 55
2,54
177,50
Mezkez Ofis
Boukhroufa Barajı Projesi
841,00
11,67
1.332,00
Souk Tleta Barajı Projesi
60,56
5.820,30
Romanya 3B5 Otoyol Projesi
75,48
İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projesi
11.831,00
ÜAG Metro Projesi
Toplam Eğitim Saati (insan.saat)
Çalışan Başına Verilen Eğitim Saati(saat/insan)
TÜM EĞİTİMLER
4,85
381,00
Mezkez Ofis
1.014,00
Boukhroufa Barajı Projesi
1.426,00
21,9
Souk Tleta Barajı Projesi 63.608,50 İSG KONULU EĞİTİMLER 14,35 20,33 84,76
Romanya 3B5 Otoyol Projesi 6.580,30 KURUMSAL EKONOMİK 80,72 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇEVRE İŞ SAĞLIĞI VE DEĞER ZİNCİRİ NUROL İNŞAAT TOPLUMA PERFORMANS BMKİS İÇERİK GRİ İÇERİK
PROFİLİMİZ GÖRÜNÜM YÖNETİŞİM YAKLAŞIMI DUYARLILIĞIMIZ GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ ÇALIŞMA HAYATI KATKIMIZ DEĞERLEMEMİZ İNDEKSİ İNDEKSİ
İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projesi 12.352,00 109,08
ÜAG Metro Projesi 64.560,50 128,76
98%
99%
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 99% 100% 100%
98%
Toplam Eğitim Saati (insan.saat) Çalışan Başına Verilen Eğitim Saati(saat/insan)
Yıllara göre İSG konulu eğitim verilerinin karşılaştırıldığı grafiğimiz aşağıda yer l Kullanılan iskele ve platformlar için kullanılabilirlik durumları kullanımdan önce
almaktadır. ve sonra listeler ile kontrol edilmektedir.
l İskele ve platformlar için kırmızı ve yeşil etiket prosedürü uygulanmakta, uygun
Yıllara Göre Eğitim Oranları olmayan iskele platformlar üzerine kırmızı etiketler bulundurularak kullanımı
140 engellenmektedir.
120 l Proje sahasında trafik yönetim uygulamaları için Trafik Yönetim Planları
84,76
100 75,48
80 60,56 hazırlanmaktadır.
60 11,67 l İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projemiz’de uygulanan trafik sirkülasyon planları,
40 20,33 işe başlamadan ve gerekli başvurular yapılmadan önce şehir içi yollarda İZUM
20 2,54
yetkilileri, otoyollarda ise Karayolları yetkilileri ile görüşülerek kendilerinden
0
Merkez Ofis Romanya 3B5 Boukhroufa Souk Tleta Barajı ÜAG Metro ICTH Projesi danışmanlık alınmaktadır. Bahsi geçen kurumların görüş, öneri ve uyarıları dikkate
Otoyol Projesi Barajı Projesi Projesi Projesi
alınarak; izin süreçleri tamamlanmakta, uygulamalar sürdürülmektedir.
2018 2019 2020 2021 2022 l Projede kullanılan tüm kaldırma ekipmanları ve basınçlı kaplar için
Grafik 6: Projeler Yıllara Göre Eğitim Oranları periyodik muayeneler yaptırılmaktadır, muayenesi olmayan araçlar sahadan
uzaklaştırılmaktadır.
Not: Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı Projemiz 2020, İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projemiz ise l Kaldırma operasyonları öncesinde kaldırma planı hazırlanarak ilgili personele
2021, Romanya 3B5 Otoyol projemiz 2022 yılında rapor kapsamına alındığı için tablo önceki yılların plan ile görev ve sorumlulukları aktarılmaktadır.
İş Kaynaklı Yaralanma Oranı
değerlerini içermemektedir.
140 l Kaldırma operasyonlarında kullanılacak olan kaldırma ekipmanlarının sertifikaları
120
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PERFORMANSIMIZ kontrol edilmekte ve gerekli belgelere sahip olmayan ekipmanların kullanımına
100
İş Sağlığı ve Güvenliği konusundaki performansımızı belirlemiş olduğumuz izin verilmemektedir.
80
60
anahtar performans göstergeleri ile takip ediyor, elde ettiğimiz çıktılara göre l İş makinelerinin günlük kontrolleri operatörler tarafından yapılmakta ve kontrol
40
performansımızın iyileştirilmesi için aksiyonlar alıyoruz. İSG performanslarımız için formu ile kayıt altına alınmaktadır, günlük arıza bakımları ve periyodik bakımları
20
yıllık hedefler belirleyerek, her sene sürekli iyileşme prensibi ile uyumlu biçimde bu kayıt altına alınmaktadır.
0
Romanya 3B5 Boukhroufa Souk Tleta Barajı ÜAG Metro ICTH Projesi l İş makineleri sadece yetkili/belgeli operatörler tarafından kullanılmaktadır.
hedefleri revize ediyoruz. Barajı ProjesiOtoyol Projesi Projesi Projesi
l Patlatma operasyonları için patlatma iş izin sistematiği uygulanmaktadır.
2022
2021
2018
2019
2020
Yapmış olduğumuz faaliyetler çok tehlikeli iş grubunda yer almaktadır. Bu nedenle l Elektrikli aletler ve kabloların çalışmaya başlamadan önce sorumlu elektrikçi
özel risk taşıyan faaliyetlerimize uygun önlemler almaktayız. tarafından kontrolleri yapılmakta ve periyodik olarak kontrol edilmektedir. Elektrik
Grafik 5: Projeler İş Kaynaklı Yaralanma Oranları
ekipmanlarının topraklama ölçümleri yılda bir kez yapılmaktadır.
Projelerimizdeki riskli faaliyetlerimiz için uyguladığımız bazı operasyonel önlemler l Elektrikli ekipmanlar için renk kodu prosedürü uygulanmakta olup, renk kodu
aşağıda belirtilmiştir: prosedürüne uygun elektrik kontrolleri yapılmaktadır.
l Tüm proje çalışanlarımız ve alt yüklenicilerimizin işe giriş muayeneleri l Proje faaliyetlerinde kullanılan kimyasal malzemeleri için uygun depolama
yapılmakta, yıllık olarak sağlık muayeneleri yenilenmektedir. şartları oluşturulmakta, malzeme güvenlik bilgi formları temin edilmekte,
l Yüksekte yapılan çalışmalarda; düşme önleyici sistemler ve uygun kişisel depolama yapılan alanlara asılmaktadır.
koruyucu donanımlar kullanılmaktadır. Yüksekte yapılacak çalışma alanlarına l Projelerimizde gürültü, titreşim, toz emisyonu ve aydınlatma ölçümleri yılda
erişim için dış cephe asansörleri kullanılmaktadır. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe bir kez olmak üzere yaptırılır, uygun olmayan değerler için aksiyonlar alınır. Ayrıca
Metro Hattı Projemiz’de tünel içi ve dışı yüksekte yapılacak olan bütün gerektiğinde bu ölçümler İSG-Ç birimi tarafından kalibrasyonları yapılmış ve
çalışmalarda kullanılmak üzere uygun ve onay almış personel yükseltici ekipmanlar sertifikaları mevcut olan cihazlar ile de düzenli aralıklarla yapılarak kayıt altına
kullanılmaktadır. alınmakta ve takip edilmektedir.
55