Page 56 - 2022 NUROL YES SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU
P. 56
İSG KONULU EĞİTİMLER
Mezkez Ofis
2,54
177,50
Boukhroufa Barajı Projesi
841,00
11,67
Souk Tleta Barajı Projesi
1.332,00
5.820,30
Romanya 3B5 Otoyol Projesi
60,56
İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projesi
75,48
11.831,00
63.608,50
ÜAG Metro Projesi
Toplam Eğitim Saati (insan.saat)
Çalışan Başına Verilen Eğitim Saati(saat/insan)
381,00
4,85
Mezkez Ofis
1.014,00
14,35
1.426,00
21,9
Souk Tleta Barajı Projesi
80,72
6.580,30
Romanya 3B5 Otoyol Projesi
109,08
12.352,00
İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projesi
64.560,50
ÜAG Metro Projesi
99%
100%
99%
100%
98%
98%
Toplam Eğitim Saati (insan.saat)
Çalışan Başına Verilen Eğitim Saati(saat/insan)
ÇEVRE
KURUMSAL EKONOMİK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Boukhroufa Barajı Projesi İŞ SAĞLIĞI VE DEĞER ZİNCİRİ NUROL İNŞAAT TÜM EĞİTİMLER PERFORMANS BMKİS İÇERİK 20,33 128,76 84,76
TOPLUMA
GRİ İÇERİK
KATKIMIZ
ÇALIŞMA HAYATI
PROFİLİMİZ GÖRÜNÜM YÖNETİŞİM YAKLAŞIMI DUYARLILIĞIMIZ GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ Yıllara Göre Eğitim Oranları DEĞERLEMEMİZ İNDEKSİ İNDEKSİ
140
120
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 100 84,76 75,48
80
60 60,56
11,67
40 20,33
2,54
l Çalışma sahalarının düzenli olması sağlanmakta ve düzen ile ilgili olarak 20 2022 yılı kaza verilerimizi gözden geçirdiğimizde Boukhroufa Barajı, Souk Tleta
belirlenen gün ve saatlerde çalışmalar yapılmaktadır. 0 Barajı ve İzmir Çiğli Tramvay Hattı Projelerimizde bir önceki yıla göre kaza
Souk Tleta Barajı
Boukhroufa
ICTH Projesi
ÜAG Metro
Merkez Ofis
Romanya 3B5
l Tüm personelin çalışmaya özel kişisel koruyucu donanım kullanması sayılarında azalma görülmektedir. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı
Barajı Projesi
Otoyol Projesi
Projesi
Projesi
sağlanmaktadır. Projemizde ise kaza sayıları 2021 yılına benzer seviyededir. Kazaları önlemek üzere
2021
2018
2022
2020
2019
l Çalışma alanındaki risklere göre sabit, kalıcı ya da geçici uyarı işaretleri alınan aksiyonlarımız çerçevesinde projelerimizde kaza sayısının artışı önlenmiştir.
bulundurulmaktadır. Ancak “Sıfır Kaza” hedefimiz doğrultusunda İSG performansımızı iyileştirmek
Yeraltı ve yerüstü çalışma alanlarında ve ulaşım noktalarına İSG ile ilgili güncel üzere çalışmalara devam etmekteyiz.
uyarıcı ve bilgilendirici afişler asılmaktadır.
İş Kaynaklı Yaralanma Oranı
İSG performansımıza yönelik detaylı bilgi ve açıklamalar Raporumuzun 140
“Performans Değerlememiz” bölümünde yer almakla birlikte toplam kaza sayısı, 120
kayıp günlü kaza sayısı, iş kaynaklı yaralanma ve ciddi yaralanma oranlarımızı 100
aşağıda paylaşıyoruz. 80
60
Kayıp günlü kaza sayılarımız içerisine ilkyardım gerektiren kazalarımız dahil 40
değildir. Bir ve üzeri kayıp günlü kazalar “kayıp günlü kaza sayısı” içerisine dahil 20 0
edilmiştir. Romanya 3B5 Boukhroufa Souk Tleta Barajı ÜAG Metro ICTH Projesi
Otoyol Projesi Barajı Projesi Projesi Projesi
Kayıp İş Kaynaklı 2018 2019 2020 2021 2022
Kaza Günlü İş Kaynaklı Ciddi Toplam
Projeler Yaralanma Çalışma Grafik 7: Projeler İş Kaynaklı Yaralanma Oranları
Grafik 5: Projeler İş Kaynaklı Yaralanma Oranları
sayısı Kaza Oranı Yaralanma Saati
Sayısı Oranı
İSG konusunu tedarik zincirimiz kapsamında da önemsiyoruz, bu konudaki uygulamalarımıza
İzmir Çiğli Tramvay Hattı 32 17 48,98 26,02 653.269
Projesi “Değer Zinciri Yönetimimiz” bölümünde yer verdik.
Boukhroufa Barajı Projesi 3 3 21,85 21,85 137.307
Souk Tleta Barajı Projesi 3 3 10,72 10,72 279.927
Romanya 3B5 Otoyol Projesi 5 1 4,3 0,86 1.160.529
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe 114 37 25,85 8,39 4.409.901
Metro Hattı Projesi
Tablo 13 : Projeler 2022 Yılı Kaza Verileri
Not: Aşağıdaki formüller kullanılarak hesaplamalar yapılmıştır.
İş Kaynaklı Yaralanma Oranı = Toplam Kaza Sayısı / Toplam Çalışma saati x 10 6
İş Kaynaklı Ciddi Yaralanma Oranı (Ölümlü kaza hariç) = Kayıp Günlü kaza Sayısı
(Ölümlü kaza hariç) / Toplam Çalışma saati x 10 6
56