Son Sürat Otoyol | Ekonomi / 29.03.2014

Avrupa’da en büyük dünyada ise devam eden ikinci en büyük altyapı yatırımı olan Gebze-İzmir Otoyolu projesinde çalışmalar son sürat devam ediyor. İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirerek yılda yaklaşık 870 milyon TL’lik tasarruf sağlaması öngörülen projede, ihaleyi kazanan konsorsiyumdaki şirketler dokuz farklı alanda köprü, otoyol, tünel ve viyadük çalışmalarını sürdürüyor. Projenin, otoyol ve viyadük ayağındaki ilerleme neredeyse yarıya yaklaşırken, köprünün İstanbul tarafında yer alan viyadük çalışmalarında ise ayaklar üzerinden yol geçiş inşası başlamış durumda. Samanlı Tüneli’nde de tüple açım çalışmaları hızla ilerliyor. 2015 yılı içerisinde otoyolun özellikle Gebze’den Orhangazi’ye kadar olan kısmının tamamen bitirilmesi hedefleniyor. Gebze-İzmir otoyolunu yapan konsorsiyumun lideri Nurol Holding’in CFO’su Kerim Kemahlı, projenin Orhangazi-Bursa bölümünün yapımı için sekiz banka ile 600 milyon dolarlık yeni bir kredi anlaşmasını Nisan ayında imzalamayı planladıklarını toplam yatırım maliyetinde artış olmasını beklediklerini söyledi. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsünü de içeren Gebze Orhangazi-İzmir Otoyolu projesini Gebze-Orhangazi ve Orhangazi-İzmir olarak iki faza ayırdıklarını belirten Kemahlı, ikinci fazı da kendi içinde Orhangazi-Bursa ve Bursa İzmir olarak iki gruba ayırdıklarını ve her grup için ayrı finansman planladıklarını kaydetti. Kerim Kemahlı, Gebze-Orhangazi arasındaki bölüm için toplam 2.8 milyar dolar yatırım, yapılacağını ve bunun 1.4 milyar dolarlık kısmının özkaynaktan karşılanacağını söyledi. Projenin Orhangazi-İzmir fazının ikinci etabı olan Bursa-İzmir bölümü için maliyetin yaklaşık 4 milyar dolar olacağını belirten Kemahlı, 3 milyar dolarını banka kredisi kalan 1 milyar dolarını ise özkaynakla finanse etmeyi planladıklarını belirtti. Kemahlı, ‘Bu bölümün finansmanı ile ilgili çalışmalara da 2014 sonu veya 2015 başında başlayacağız. Toplamda projenin tamamına 7.4 milyar dolarlık bir yatırım maliyeti ortaya çıkacak gibi gözüküyor’ dedi.