Ordu’da yapımına 2012 yılında başlanan 21.4 kilometre uzunluğundaki çevre yolu, yaklaşık 600 milyon liraya mal olacak. 2 saatlik yolu 15 dakikaya indirmesi beklenen projeyle yılda 26 milyon lira yakıt tasarrufu sağlanacak. Projenin gelecek yıl bitirilmesi planlanıyor.
Dört ayrı ulaşım projesi için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nca yaklaşık 1 milyar 400 milyon liralık yatırımın yapıldığı Ordu’da çevre yolu inşaatı hız kesmeden sürüyor. Yeni yapılan değişikliklerle uzunluğu 21.4 kilometreye çıkan ve 9.5 kilometresi tünellerden oluşan Çevre Yolu Projesi’yle transit trafik şehrin dışına taşınacak. Böylece trafiğin yoğun olduğu saatlerde 45 dakikayı bulan Ordu şehir içi geçişi, çevre yolunun hizmete girmesiyle 15 dakikaya düşecek ve Ordu Havalimanı’na ulaşım da kolaylaşacak. Akçaova Irmağı’ndan ayrılarak Boztepe’nin altından tünelle geçen Ordu Çevre Yolu, Civil Deresi ve Melet Irmağı’nı viyadükle geçerek, Ordu Üniversitesi arazisinden devamla Turnasuyu mevkisinde Karadeniz Sahil Yolu’na ulaşacak. Projenin yüzde 47’lik bölümünün tamamladığını ve 2015 yılının sonunda bitecek gibi gözüktüğünü belirten Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, çalışma sırasında doğanın tahrip edilmemesi için büyük fedakarlıklar yapıldığını söyledi. Vali Balkanlıoğlu, “Özellikle yaz aylarında iki saatte geçilen yol, 15 dakikaya inecek” dedi. Havalimanının iki katı Vali Balkanlıoğlu, projenin toplam maliyetinin yaklaşık 600 milyon lirayla, kentte deniz yüzeyi doldurularak 270 milyon liraya yapılan havalimanının maliyetinin iki katından fazla olması konusunda ise, “İlimizde maalesef kamuya ait arazi hemen hemen hiç yok. Dolayısıyla kamulaştırma bedeli işin içine girince fiyatların nereye gideceğini biz de bilemiyoruz. Çünkü mahkeme ve bilirkişiler devreye giriyor. Ordu-Giresun Havalimanı ise tamamen devletin kontrolünde, kamulaştırma bedeli olmadan deniz üzerine inşa edildi” açıklamasını yaptı.