Yüzde 88 Birleştiler | Kentiçi Toplu Taşıma / 22.01.2018

İstanbul-İzmir arası ulaşımı 9 saatten 3.5 saate indirecek 433 km.’lik projede 36 viyadükten 17’si tamamlanırken, 98 km.’lik otoyol, 16 km.’lik bağlantı yolu açıldı. İZMİT Körfez Geçişi ve bağlantı yollan dahil 384 km.’si otoyol, 49 km.’si bağlantı yolu olmak üzere 433 km. uzunluğundaki projenin tamamında yaklaşık 98 km. otoyol, 16 km. de bağlantı yolu işletmeye açıldı. Altınova-Gemlik arasındaki 40, Gebze-Altınova bölümünde (Osmangazi Köprüsü dahil) 12.6, Kemalpaşa ayrımı-İzmir arasındaki 20, Gemlik-Bursa kısmında 25 km.’lik otoyol kesimi tamamlanarak hizmete alınırken, diğer bölümlerde çalışmalara devam ediliyor. Gebze-Bursa kesiminde 12, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç -Manisa bölümünde 22, Kemalpaşa ayrımı-İzmir tarafında 2 olmak üzere 36 viyadükten Gebze-Bursa arasında 12, Susurluk-Balıkesir-Kırkağaç bölümünde 3, Kemalpaşa ayrımı-İzmir kesiminde 2 olmak üzere 17’si tamamlandı, Bursa-Manisa arasındaki 19 viyadükte çalışmalar sürüyor. Projenin önemli bölümlerinden olan 253 metre uzunluğundaki Kuzey Yaklaşım Viyadüğü ile bin 380 metre uzunluğundaki Güney Yaklaşım Viyadüğü ise 1 Temmuz 2016’da hizmete açılmış, 2 bin 238 metre ile Türkiye’deki otoyollar üzerinde yer alan en uzun viyadük olan Bornova Viyadüğü 8 Mart 2017’de hizmete girmişti. 36 viyadük, 3 tünel, 20 gişe alanı, 25 kavşak, 6 otoyol bakım ve işletme merkezi, 3 tünel bakım ve işletme merkezinin olacağı otoyol, hizmete girdiğinde, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltarak ortalama 8-10 saatlik ulaşım süresini 33.5 saate indirmesi bekleniyor. Bu sayede de yılda 650 Milyon Dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor. Gebze-Altınova arasındaki seyahatlerde Osmangazi Köprüsü’nün kullanılması yakıt, amortisman, harcanan zaman ve çevresel etkiler dikkate alınarak yapılan analizlerde en ekonomik seçenek olduğu görülüyor. Osmangazi Köprüsü’nün hizmete girmesiyle, Gebze-İzmit, Altınova-Yalova Bursa aksının trafik yükü önemli ölçüde rahatladı, taşıt işletme giderleri de azaldı. Aynca, emisyon artışları ve gürültü kirliliği gibi olumsuz çevresel etkiler en aza indirildi. Otoyol tamamlanıp hizmete girdiğinde bu olumlu etkiler daha da artmış olacak.